Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na dzisiejszych zajęciach ze sztucznej inteligencji uczniowie trenowali model w rozpoznawaniu kolorów. Dzięki temu po feriach będą mogli zaprogramować kameleona dostosowującego się kolorem do otoczenia. Chłopcy radzą sobie świetnie nie tylko z programowaniem ale i z relacjonowaniem podejmowanych przez siebie działań. 


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na naszych ostatnich zajęciach programistycznych uczennice klas 5 miały okazję tworzyć obiekty przestrzenne za pomocą pena do druku 3D. Zajęcia są zainspirowane warsztatami, w których jako grupa programistyczno-robotyczna wzięliśmy udział w trakcie trwania roboareny we Wrocławiu. Pen od razu spotkał się z dużą sympatią, a dziewczęta posługiwały się nim bardzo profesjonalnie. Zajęcia będą odbywały się cyklicznie co tydzień. Wykorzystanie pena 3D w edukacji ma korzystny wpływ na rozwijanie zdolności manualnych, poczucia przestrzeni i umiejętności związanych z projektowaniem. 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczestnicy zajęć z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji uczyli dzisiaj nasz model rozpoznawać emocje. Zwroty, które do niego kierowaliśmy model miał rozpoznać jako uprzejme lub nieuprzejme. Udało się! Wytrenowany model wykorzystaliśmy przy pisaniu programu, który wzbogaciliśmy o radosne i smutne buźki. Kiedy program rozpoznał nasz zwrot jako uprzejmy, uśmiechał się. W przeciwnym razie - smucił. Efekty można obejrzeć w filmiku :) 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Zajęcia ze sztucznej inteligencji w klasach 4-5. Uczniowie dowiedzieli się, jak "uczy się" sztuczna inteligencja. Dzisiejsze zajęcia były wstępem do samouczenia się maszyn. Nasi uczniowie będą trenować modele to wykonywania pewnych zadań.... Ale póki co, namacalnie przekonali się, jaki to przyniesie efekt. 


Piotr Kędroń
Kategoria:

RoboMaster S1 łączy świat cyfrowy ze światem rzeczywistym. Obsługuje języki programowania Scratch i Python, umożliwiając uczniom doświadczanie fizyki i technologii sztucznej inteligencji w najnowocześniejszy i niezwykle inspirujący sposób.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na zajęcia programistyczne powrócił dzisiaj uwielbiany przez uczniów Makeblock. Grupa podstwowa uczyła się wgrywać programy na sterownik, ponieważ poziom trudności na zajęciach rośnie z każdym miesiącem. Trzeba przyznać, że uczniowie poradzili sobie wybitnie szybko i sprawnie w całkiem nowym środowisku operowanym tylko w języku angielskim. A robot ten ma mnóstwo możliwości, czujników i innych ciekawych dodatków, dlatego na pewno szybko się nam nie znudzi.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.