Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Agnieszka Birecka
Kategoria:
W tym roku nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym Fundacji Orange #Superkoderzy, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. W ramach tego projektu odbywają się zajęcia dodatkowe dla uczniów klas piątych, na których realizujemy ścieżkę "Robo - matematycy". 
O tym, co się dzieje na naszych spotkaniach będzie można dowiedzieć się zaglądając na stronę: szkoly.superkoderzy.pl/glucholazy-2022 - Zapraszamy 🙂
M.Węgiel i B.Mazepa
Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczniowie pod opieką pani Agnieszki Bireckiej na zajęciach świetlicowych w dniu dzisiejszym mieli okazję poznać robota Genibot - programowali go za pomocą kart. Nauczyli się nawet używać pętli programistycznej! A to wszystko okraszone słownictwem w języku angielskim. Brawo uczniowie, do następnego spotkania z GeniBotem :) 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczniowie należący do koła programistyczno-robotycznego mieli okazję uczestniczyć w piątek w warsztatach modelowania 3D. Projektowali swoją wymarzoną szkołę w programie tinkercad. Inicjatywa wynikła stąd, że uczniowie chcieliby poszerzyć w przyszłym roku swoje umiejętności o druk 3D. Trzymajcie za nich kciuki :)

 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na dzisiejszych zajęciach ze sztucznej inteligencji uczniowie trenowali model w rozpoznawaniu kolorów. Dzięki temu po feriach będą mogli zaprogramować kameleona dostosowującego się kolorem do otoczenia. Chłopcy radzą sobie świetnie nie tylko z programowaniem ale i z relacjonowaniem podejmowanych przez siebie działań. 


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na naszych ostatnich zajęciach programistycznych uczennice klas 5 miały okazję tworzyć obiekty przestrzenne za pomocą pena do druku 3D. Zajęcia są zainspirowane warsztatami, w których jako grupa programistyczno-robotyczna wzięliśmy udział w trakcie trwania roboareny we Wrocławiu. Pen od razu spotkał się z dużą sympatią, a dziewczęta posługiwały się nim bardzo profesjonalnie. Zajęcia będą odbywały się cyklicznie co tydzień. Wykorzystanie pena 3D w edukacji ma korzystny wpływ na rozwijanie zdolności manualnych, poczucia przestrzeni i umiejętności związanych z projektowaniem. 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczestnicy zajęć z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji uczyli dzisiaj nasz model rozpoznawać emocje. Zwroty, które do niego kierowaliśmy model miał rozpoznać jako uprzejme lub nieuprzejme. Udało się! Wytrenowany model wykorzystaliśmy przy pisaniu programu, który wzbogaciliśmy o radosne i smutne buźki. Kiedy program rozpoznał nasz zwrot jako uprzejmy, uśmiechał się. W przeciwnym razie - smucił. Efekty można obejrzeć w filmiku :) 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Zajęcia ze sztucznej inteligencji w klasach 4-5. Uczniowie dowiedzieli się, jak "uczy się" sztuczna inteligencja. Dzisiejsze zajęcia były wstępem do samouczenia się maszyn. Nasi uczniowie będą trenować modele to wykonywania pewnych zadań.... Ale póki co, namacalnie przekonali się, jaki to przyniesie efekt.