Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Agnieszka Birecka
Kategoria:

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Za nami pierwsze zajęcia z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Przybliżyliśmy sobie pojęcie AI oraz zastanawialiśmy się, gdzie możemy je zaobserwować. W praktyce uczniowie mieli okazję sprawdzić jak działa sztuczna inteligencja w opaciu o program do rysowania :)


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Koła programistyczne działają w najlepsze i regularnie poszerzają swoje umiejętności - tym razem usiedliśmy do ozobotów. Bynajmniej nie w klasycznej wersji programowania za pomocą puzzli czy też rysowanych tras. Tym razem musieliśmy pogłówkować pisząc programy w platformie ozoblockly i przesyłając je do naszych ozobotów. Uczniowie jak zwykle poradzili sobie niezawodnie :)



 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Nasza szkoła aktywnie włączyła się w tym roku w akcję Europejski Tydzień Kodowania. W ramach tej akcji realizujemy 10 wydarzeń wykorzystujących ozoboty.

Event 1: Historia Code Week. Klasy 1a, 1c i 2c rozwijały swoje umiejętności programowania ozobota przez kolorowanie kodów. Dowiedzieli się, jak programowanie wpływa na nasze życie codzienne oraz opisywali zaprogramowane przedmioty użytku codziennego.

                                                                       

Event 2: Szukamy kodu w codziennych czynnościach. Uczniowie klasy 5e odszukiwali kody w czynnościach życia codziennego, takich jak chociażby mycie rąk. Bardzo sprytnie rozkładali te czynności na mniejsze, co bardzo rozwija umiejętność dokładnego programowania.

 

Event 3: Kod niejedno ma imię. Klasa 1b stawiała kolejne kroki w zakresie programowania.

 

Event 4: Zakodowana orkiestra. Klas 1a rozwijała zdolności nie tylko muzyczne ale i programistyczne. W końcu kształcenie zintegrowane to to, co lubimy najbardziej :)

 

 

Event 5: Tworzymy zakodowane obrazy. Tym razem uczniowie klasy 1b rozwijali umiejętności manualne, samodzielnie projektując trasy dla ozobotów.


Event 6: Zakodowana gimnastyka. Klasa 3b rozmawiała o tym, jak ważny jest ruch i aktywność fizyczna w naszym życiu, przypomniała sobie przy okazji tego niektóre angielskie słówka. A to wszystko programując ozoboty :)

 

Event 7: Rozszerzamy rzeczywistość. Uczniowie klas 1-3 mieli okazję przyjrzeć się bliżej tajemniczej rozszerzonej rzeczywistości i w zakodowanych puzzlach poznać ptaki i ich śpiew, przechadzać się między zwierzętami, poruszać w ruchu ulicznym zważając na znaki, poznać dzieła wybitnego Leonardo daVinci oraz przyjrzeć się jesiennym smakom zawartym w owocach i warzywach.

 

Event 8: Nasz przyjaciel Scratch. Uczniowie świetlicy mogli po raz pierwszy spotkać się z ozobotami oraz poznać bohatera programowania na dalszym etapie edukacji. 

Event 9: Zakodowane bajki, baśnie, opowieści. Uczniowie klasy 5b najpierw zaopatrzyli ozoboty w stosowne "ubranka", aby jeszcze lepiej oddać inscenizację popularnego i wszystkim znanego "Czerwonego Kapturka". Trzeba przyznać, że trasy zaprojektowali w bardzo przemyślany sposób i poruszające się po nich ozoboty naprawdę oddają treść historyjki :)

 

Event 10: Zakodowana matematyka. Klasa 6b ćwiczyła pamięć wykonując obliczenia matematyczne umieszczone na drodze, po której poruszał się zaprogramowany wcześniej ozobot.

 

Event 11: Uczymy Dzieci Programować - zakończenie wydarzenia EduSense. Uczniowie klas 1-3 mogli jeszcze raz nacieszyć się programowaniem ozobotów, obserwując ich zmagania na torze wyścigowym; obserwując historię Czerwonego Kapturka i wreszcie - przybliżając sobie pojęcie rozszerzonej rzeczywistości. Dla wszystkich były to fascynujące 2 tygodnie :)
 

 

Poza tymi 10 wydarzeniami klasa 3b, zafascynowana programowaniem ozobotów, wzięła udział w programowaniu ich za pomocą drewnianych puzzli. Byli w tym bardzo kreatywni, tworząc chociażby trasy wyścigowe dla ozobotów.

 

Łącznie udział w Europejskim Tygodniu Kodowania wzięło w naszej szkole udział 203 uczniów z klas 1a,1b,1b,2b,3b,3c,5b,5e i 6b i 7c. Dziękujemy :)

Agnieszka Birecka
Kategoria:

A tu przedsmak zajęć robotycznych przewidzianych na nadchodzący tydzień, czyli Ploter XY. Będzie co nieco o układzie współrzędnych, o formatach plików i inne ciekawostki :)

Agnieszka Birecka
Kategoria:

W pierwszym tygodniu ferii uczniowie klas 3-4 brali udział w kursie programowania od podstaw. Zaznajamiali się z budową robotów, ich podłączeniem do komputera i wgrywania programów na sterownik. Uczyli się programować skrypty w wykorzystaniem bloczków warunkowych. Nauczyli się wykorzystywać czujniki robota do programowania sygnałów ostrzegawczych, wozów policyjnych czy też stopera. W ostatnim dniu uczniowie programowali ozoboty za pomocą specjalnych puzzli - jednak nie były to przypadkowe konfiguracje. Roboty musiały przebyć wyznaczoną trasę spełniając przy tym określone w poleceniu wymagania. Całość warsztatu okraszona była oczywiście angielskim słownictwem, niezbędnym elementem programowania.

Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy odwiedzali nas w trakcie warsztatów i zapraszamy na zajęcia w trakcie roku szkolnego.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Dwie zdolne (i niesamowicie cierpliwe) uczennice z klasy 5b, Zuzia i Karolina, pracowicie pisały program dla płynącego napisu. Ich wytrwałość przyniosła rewelacyjny efekt!

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczniowie uczestniczący w zajęciach programowania po angielsku mieli okazjię wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Budowali własne tory przeszkód a następnie - co było o wiele trudniejsze - pisali taki program dla mBota, aby samodzielnie przejechał wyznaczoną trasę. Uczniowie poradzili sobie fantastycznie.