Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczestnicy zajęć z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji uczyli dzisiaj nasz model rozpoznawać emocje. Zwroty, które do niego kierowaliśmy model miał rozpoznać jako uprzejme lub nieuprzejme. Udało się! Wytrenowany model wykorzystaliśmy przy pisaniu programu, który wzbogaciliśmy o radosne i smutne buźki. Kiedy program rozpoznał nasz zwrot jako uprzejmy, uśmiechał się. W przeciwnym razie - smucił. Efekty można obejrzeć w filmiku :) 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Zajęcia ze sztucznej inteligencji w klasach 4-5. Uczniowie dowiedzieli się, jak "uczy się" sztuczna inteligencja. Dzisiejsze zajęcia były wstępem do samouczenia się maszyn. Nasi uczniowie będą trenować modele to wykonywania pewnych zadań.... Ale póki co, namacalnie przekonali się, jaki to przyniesie efekt. 


Piotr Kędroń
Kategoria:

RoboMaster S1 łączy świat cyfrowy ze światem rzeczywistym. Obsługuje języki programowania Scratch i Python, umożliwiając uczniom doświadczanie fizyki i technologii sztucznej inteligencji w najnowocześniejszy i niezwykle inspirujący sposób.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na zajęcia programistyczne powrócił dzisiaj uwielbiany przez uczniów Makeblock. Grupa podstwowa uczyła się wgrywać programy na sterownik, ponieważ poziom trudności na zajęciach rośnie z każdym miesiącem. Trzeba przyznać, że uczniowie poradzili sobie wybitnie szybko i sprawnie w całkiem nowym środowisku operowanym tylko w języku angielskim. A robot ten ma mnóstwo możliwości, czujników i innych ciekawych dodatków, dlatego na pewno szybko się nam nie znudzi.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Za nami pierwsze zajęcia z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Przybliżyliśmy sobie pojęcie AI oraz zastanawialiśmy się, gdzie możemy je zaobserwować. W praktyce uczniowie mieli okazję sprawdzić jak działa sztuczna inteligencja w opaciu o program do rysowania :)


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Koła programistyczne działają w najlepsze i regularnie poszerzają swoje umiejętności - tym razem usiedliśmy do ozobotów. Bynajmniej nie w klasycznej wersji programowania za pomocą puzzli czy też rysowanych tras. Tym razem musieliśmy pogłówkować pisząc programy w platformie ozoblockly i przesyłając je do naszych ozobotów. Uczniowie jak zwykle poradzili sobie niezawodnie :)