Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na dzisiejszych zajęciach ze sztucznej inteligencji uczniowie trenowali model w rozpoznawaniu kolorów. Dzięki temu po feriach będą mogli zaprogramować kameleona dostosowującego się kolorem do otoczenia. Chłopcy radzą sobie świetnie nie tylko z programowaniem ale i z relacjonowaniem podejmowanych przez siebie działań. 


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na naszych ostatnich zajęciach programistycznych uczennice klas 5 miały okazję tworzyć obiekty przestrzenne za pomocą pena do druku 3D. Zajęcia są zainspirowane warsztatami, w których jako grupa programistyczno-robotyczna wzięliśmy udział w trakcie trwania roboareny we Wrocławiu. Pen od razu spotkał się z dużą sympatią, a dziewczęta posługiwały się nim bardzo profesjonalnie. Zajęcia będą odbywały się cyklicznie co tydzień. Wykorzystanie pena 3D w edukacji ma korzystny wpływ na rozwijanie zdolności manualnych, poczucia przestrzeni i umiejętności związanych z projektowaniem. 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Zajęcia ze sztucznej inteligencji w klasach 4-5. Uczniowie dowiedzieli się, jak "uczy się" sztuczna inteligencja. Dzisiejsze zajęcia były wstępem do samouczenia się maszyn. Nasi uczniowie będą trenować modele to wykonywania pewnych zadań.... Ale póki co, namacalnie przekonali się, jaki to przyniesie efekt. 


Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczestnicy zajęć z programowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji uczyli dzisiaj nasz model rozpoznawać emocje. Zwroty, które do niego kierowaliśmy model miał rozpoznać jako uprzejme lub nieuprzejme. Udało się! Wytrenowany model wykorzystaliśmy przy pisaniu programu, który wzbogaciliśmy o radosne i smutne buźki. Kiedy program rozpoznał nasz zwrot jako uprzejmy, uśmiechał się. W przeciwnym razie - smucił. Efekty można obejrzeć w filmiku :)