Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Joanna Barczewska

Tym razem w ramach programu Wartość Dodana - Szkoły z klasą - udowadnialiśmy, że Matematyka jest wszędzie - również w kuchni. Z wykorzystaniem metody Design Thinking pracowaliśmy nad wyzwaniem "Przygotujcie pyszną sałatkę". W grupach ustalaliśmy ile sałatki należy przygotować, tak żeby nie zabrakło, ani się nie zmarnowało. Badaliśmy potrzeby, czyli jakie składniki lubimy, a potem królowała matematyka :) obliczaliśmy ilości poszczególnychskładników. Najbardziej oczekiwany etap - konsumowanie - miał miejsce oczywiście na końcu ;) Wszystkie sałaki były pyszne. Uczniom klasy 4 c gratulujemy i dziękujemy za sympatyczą i smaczną realizację projketu :)

 
 
Joanna Barczewska
Na zakończenie roku szkolnego postanowiliśmy poćwiczyć koncentrację i rozegrać kilka partyjek szachów oraz zajęliśmy się ciekawą legendą o hinduskim uczonym, który rzekomo wynalazł szachy. Poprosił o skromną zapłatę: za pierwsze pole zarządał jedno ziarno pszenicy, za drugie dwa i za każde następne dwa razy więcej, niż poprzednie. Ile należało mu zapłacić? Okazało się, że było to niewykonalne, dlaczego? www.copernikids.pl/matematyka/krol-i-szachy
 
 
 
Beata Mazepa

Uczniowie klasy 6a i 6b zrealizowali ciekawy projekt, w ramach programu Szkoły z klasą - Wartość dodana, "Moja wymarzona sala lekcyjna". Uczniowie stosowali w praktyce umiejętności związane z obliczaniem długości w skali, ale również doskonalili wyobraźnię  i wykonali ciekawe projekty sal w 3D. Swoje  projekty zaprezentowali na wystawie w sali matematycznej, gdzie pozostali uczniowie szkoły z nauczycielami oglądali  "Moją wymarzoną sale lekcyjną".

Beata Mazepa

To kolejny ciekawy projekt edukacyjny z matematyki programu Wartość dodana, który reazliwoały klasy 6a i 6b. Zadaniem uczniów było zmniejszenie spożycia cukru przez każdego z nich. Przechodząc przez proces metody desing thinking, zbierali informacje, obliczali zawartość cukru, przeliczali ilość cukru w poszczególnych produktach oraz planowali zmiany zmniejszenia ilości spożywanego cukru. W efekcie końcowym uczniowie zaprezentowali konkretne zmiany w prezentacji multimedialnej. Tym samym udowodnili, że potrafią zmniejszyć ilość spożywanego cukru i zdrowiej się odżywiać! GRATULACJE!

Joanna Barczewska
W maju w klasach 4c i 4e miał miejsce liczbowy zawrót głowy :) Liczby trójkątne? Kwadratowe? Palindromiczne, biźniacze, doskonałe i zaprzyjaźnione? Pewnie! Zadaniem uczniów było znalezienie informacji o danych liczbach, omówienie w grupach wyników poszukiwań i przygotowanie prezentacji dla kolegów i koleżanek. Prezentacje już za nami ;) Teraz wiemy więcej o ciekawych liczbach :)