Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Agnieszka Birecka
Kategoria:

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego klasa 6b przy wykorzystaniu okularów VR ćwiczyła umiejętność pisania charakterystyki. Uczniowie dostali do uzupełnienia kartę pracy z zadaniami - musieli wskazać charakterystyczne cechy wyglądu, przyjrzeć się sylwetce, strojom, itp. Przy wypisywaniu cech charakteru trzeba było odnaleźć biografię postaci zamieszczoną w Internecie. Na zajęciach było dużo zabawy i śmiechu.

Monika Kwit
Kategoria:

            Kahoot! to bezpłatna aplikacja  do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 6a i 8b mieli okazję doświadczyć na własnej skórze (tj. na własnych smartfonach :)) jak sprawnie i atrakcyjnie można przyswajać informacje związane z genezą lektury (8b), czy sylwetką autora (6a),  a przy tym świetnie się bawić.  Wygląda na to, że atmosfera twórczej pracy, zaangażowanie i pomysły, a nawet pracowite cyzelowanie zdań (tak niechętnie dokonywane podczas pisania odręcznego) generują się same.  Wystarczy tylko od czasu do czasu, kiedy jest to możliwe i celowe, wykorzystać cyfrowe umiejętności „pokolenia kciuka” :)

Agnieszka Birecka
Kategoria:
Rozpoczęliśmy comiesięczny cykl spotkań pn. "Przerwa na lekturę", podczas których uczniowie z klas 7 i 8 będą mieli okazję, aby utrwalić wiadomości z lektur obowiązkowych, wymaganych na egzaminie ósmoklasisty. Dzisiaj obejrzeli inscenizację dramatu Adama Mickiewicza pt. "Dziady". Dzieci ochoczo brały udział w podsumowaniu tego, co zostało przedstawione. 
Do zobaczenia za miesiąc!
 
Monika Kwit
Kategoria:

We wtorek na zajęciach  języka polskiego uczniowie klasy 4a realizowali  mini-projekt pt. Jak ozoboty pomagają przyswoić treść legendy i uszeregować kolejno wydarzenia :)

 Jego głównym celem miało być wykorzystanie  umiejętności w  kodowaniu (zdobytych w klasach I –III)  w nabyciu nowych wiadomości (legenda o początkach państwa polskiego) oraz przećwiczeniu wybranych kompetencji miękkich, a także tych o charakterze dydaktycznym  (próba redagowanie planu wydarzeń do tekstu w określonych ramach). Samodzielność w rozwiązywaniu  problemów, różne strategie dochodzenia do celu, intensywna praca w pełnym zaangażowaniu emocjonalnym, a nade wszystko: niewymuszone zainteresowanie tekstem - to  najistotniejsze  walory pracy nad projektem kilku grup klasy 4a,  które zachwyciły uczącą :)