Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Iwona Tabiś

 

Dziś na zajęciach indywidualnych Denis korzystał z wirtualnej książki. Dzięki niej przypomniał sobie treść zanych polskich legend w nowej, rozszerzonej rzeczywistości. Przez pryzmat kamery w telefonie łączymy świat rzeczywisty z animowanymi postaciami występującymi w legendach, otoczeniem oraz przyrodą tam występującą. Dzięki nowoczesnym technologiom świat przedstawiony legendy ożywa i wprowadza niesamowity klimat. Wystarczy telefon komórkowy i czytnik kodów qr a średniowieczna legenda ubrana jest w zupełnie nowe i atrakcyjne dla współczesnego młodego odbiorcy szaty.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Aleksandra Kociołek

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego uczniowie klasy 5e zmierzyli się z dyktandem. Pełni przerażenia weszli do klasy, gdyż słowo "dyktando" wywołuje od razu ciarki na całym ciele. Gdy okazało się, że nad dyktandem będą pracowali sami, a do tego trochę pobiegają i poskaczą stwierdzili, że "nie taki diabeł straszny, jak go malują".

Uczniowie na lekcji zbierali punkty w wyznaczonych zadaniach. Najpierw musieli zająć miejsce w odpowiednim torze, który oznaczony był poznaną wcześniej trudnością ortograficzną, drugim zadaniem było zapisanie w zeszycie wcześniej zasłyszanych wyrazów, a na końcu uczniowie zostali podzieleni na grupy i sami stworzyli dyktando. Chętnie uczestniczyli w procesie lekcyjnym, jednocześnie go współtworząc.
 

Aleksandra Kociołek

W minionym tygodniu, klasa 4b zdobyła nowe informacje i umiejętności, m.in.: dowiedzieli się przez co odmienia się rzeczownik  i jak dokonać jego deklinacji. Właśnie odmianie przez przypadki poświęciliśmy najwięcej czasu. Uczniowie najpierw grali w klasy, podając przy tym wskazane nazwy przypadków, a na następnej lekcji kodowali ozoboty, które musiały pokonać tor przeszkód. Czwartoklasiści zbudowali ścieżkę, we wskazanych miejscach umieścili puzzle z pauzą, a na nich zostały postawione przedmioty ze wskazaniem, w jakiej liczbie i w jakim przypadku powinny zostać odmienione. Dzieci poradziły sobie z tym zadaniem rewelacyjnie, a ozobot pokonał całą trasę, dzięki szybko rozwiązanym zadaniom. 

There are no images in the gallery.

Aleksandra Kociołek

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego klasa 5”e” zmierzyła się ESCAPE ROOM-em. Nietypowe zajęcia miały związek z powtórką poznanych dotychczas części mowy. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a ich celem było rozwiązanie poszczególnych łamigłówek, które zawierały w sobie wskazówkę do kolejnego zadania. Praca w grupie oraz zagadki gramatyczne, jakie trzeba było rozwiązać wymagały ogromnego wysiłku i umiejętności korzystania ze zdobytej wiedzy, a wszystko po to by dotrzeć do słodkiej nagrody. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni i z niecierpliwością oczekują kolejnej lekcji prowadzonej tą metodą.