Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Iwona Tabiś

Uczniowie klasy 4c zakończyli cykl lekcji, poświęconych lekturze "Akademia pana Kleksa".

Projekt "Lektura w pudełku" ponownie wyzwolił mnóstwo aktywności. Uczniowie wyczarowali świat przeczytanej lektury tak, jak go sobie wyobrazili. W tym celu zgromadzili w pudełku rekwizyty kojarzące się z bohaterami i wydarzeniami. Nie mogło również zabraknąć listu do ulubionego bohatera oraz krótkiego streszczenia. Efekty pracy są imponujące!

W pudełkach znajdziemy oko pana Kleksa, piegi, guziki a nawet szpaka Mateusza!

 
Iwona Tabiś

Turlane opowieści to doskonała zabawa!

Potrzebujemy tylko kartki, długopisu i.. kostek do gry! Rzut kostką decyduje, kim będzie bohater opowiadania, gdzie się znajdzie oraz jaki przedmiot będzie mu towarzyszył. Pozostałe elementy opowiadania uzależnione są od nieograniczonej wyobraźni uczniów. Do dzieła, wyturlaj sobie opowieść!

Iwona Tabiś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzień Języka Ojczystego w klasach: IVc, Vb, Vc i VIIa.

Uczniowie z okazji Dnia Języka Ojczystego układali hasła promujące ten dzień, rysowli ilustracje do przysłów oraz rywalizowali w konkursie kaligraficznym na najładniejszy inicjał. Oprócz pomysłów i zaangażowania dodatkowo trzeba było umieć współpracować z grupą, co nie zawsze jest zadaniem łatwym. Umiejętność współpracy zaliczana jest do tzw. umiejętności miękkich, na które współcześnie zwracają uwagę pracodawcy. Efekty pracy świadczą, że nasi uczniowie bardzo się starają.

Iwona Tabiś

Jesteśmy utkani z gwiezdego pyłu...

Czy rzeczywistość rozszerzoną można wykorzystać na lekcji języka polskiego?

Oczywiście! Dzięki aplokacji Big Bang Ar, której współtwórcą jest CERN, uczniowie klasy 5c mogli przenieść się do początku Wszechświata. Otwarcie i zamknięcie dłoni to siła sprawcza- dzięki niej powstaje uniwersum. To wspaniałe uczucie stało się pretekstem do ćwiczeń w opisie.

A na koniec mogliśmy zrobić kosmiczne selfie:-)

Iwona Tabiś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czym jest sketchnoting? To notatka wizualna. Dlaczego sprawdza się w edukacji? Angażuje zmysły, zmusza do selekcji materiału, a co najważniejsze- jest wykonana samodzielnie przez ucznia. Nieważne, czy umiesz rysować. Ważne są chęci. Czego potrzebujesz? flamastrów /na początek wystarczą trzy kolory/, kartki papieru i ...pomysłu. Sukces gwarantowany!

Klasy IVc, Vb i VII a już spróbowały swoich sił w sketchnotingu. Uczniowie na pewno połączyli przyjemne, czyli rysowanie, z pożytecznym, czyli utrwaleniem materiału.