Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Piotr Kędroń
Kategoria:

   Za nami pierwsze Mistrzostwa Głuchołaz w Speedcubingu. 13 zawodników z 5 szkół w 7 rundach układało kostkę Rubika w jak najkrótszym czasie. Poziom był wysoki, większość zawodników układało kostkę w minutę.

   W rundzie finałowej bezkonkurencyjnie zwyciężył Karol Śnieżek (Gimnazjum nr 1) osiągając średni czas ułożenia 34 sekundy (najlepszy pojedynczy czas ułożenia: 27 sekund).

   Drugie miejsce uzyskał Piotr Bednarek (Gimnazjum nr 1) z wynikiem 50 sekund (najlepszy pojedynczy czas ułożenia: 43 sekundy).

   Miejsce trzecie wywalczył Jakub Mańkiewicz (Gimnazjum nr 1) uzyskując średni czas 59 sekund (najlepszy pojedynczy czas ułożenia: 50 sekundy). Zaledwie jedna sekunda zaważyła, że Szymon Gerlicki (Szkoła Podstawowa nr 1) zajął czwarte miejsce z średnim czasem ułożenia 60 sekund (najlepszy pojedynczy czas ułożenia: 40 sekund).

   Gratulacje i dyplomy wręczyli zawodnikom patroni Mistrzostw: Edward Szupryczyński Burmistrz Głuchołaz i Mariusz Migała Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Krystyna Kubiszyn Naczelnik Wydziału Oświaty. Nad przebiegiem Mistrzostw czuwał Paweł Grabowiecki, pasjonat kostek Rubika, który przygotował wystawę ponad 200 kostek z całego świata. 

Szkolne Koło Wolontariatu
Kategoria:

W nagrodę za zebranie największej sumy pieniędzy w akcji "Góra Grosza", klasa 3 a uczestniczyła w konkursie terenowym ulicami naszego miasta. Uczniowie podzieleni na 4-osobowe grupy, wykonywali wylosowane wcześniej zadania, wykazując się pomysłowością oraz znajomością topografii Głuchołaz. Wszystkie grupy znakomicie poradziły sobie z zadaniami, świetnie się przy tym bawiąc. Resztę wieczoru oraz noc, uczniowie spędzili na grach i zabawach w budynku szkoły. Nie zabrakło również poczęstunku.

Jeszcze raz gratulujemy klasie 3 a za wygranie konkursu.

Joanna Barczewska

To hasło programu Wartość dodana, którego celem jest stworzenie ciekawych narzędzi, zachęcających nauczycieli do odchodzenia od schematów, a uczniów do zgłębiania tajników matematyki i wykorzystywania umiejętności w zadaniach praktycznych. Pierwsze zadanie przygotowane przez organizatorów to "Wymarzona sala lekcyjna", które realizuje klasa 4e z wykorzystaniem metody Design Thinking. Wktórce kolejne relacje. 

 
 
 
Joanna Barczewska

W marcu odbył się w szkole klasowy turniej matematyczny, zorganizowany w ramach obchodów Dnia Liczby PI. Uczestniczyli w nim uczniowie klas 4-6, którzy w grupach rozwiązywali zadania na poszczególnych stanowiskach konkursowych. Uczniowie zmagali się m.in. ze skalą, tangramem, krzyżówką i łamigłówkami. Najlepsze wyniki w kategoriach klasowych uzyskały:

Klasy szóste - 6B

Klasy piate - 5C, 5A

Klasy czwarte - 4D, 4B.

Równocześnie odbywał się konkurs na najładniejszy plakat matematyczny i najbardzoej pomysłowe prace wykonali: Maciej Grubiak 4A, Robert Grubiak 4A, Natan Lemański 4B,Zuzanna Hoc 4B, Anna Kondratowicz 4B, Nicola Stecko 5C, Oliwia Kukuczka 6B, Gabriela Toczek 4E, Tosia Ilnicka 4E, Maja Kurzup 4E i Sylwia Kukiełka 4E.

Gratulujemy :)

 

 

Szkolne Koło Wolontariatu
Kategoria:

Kwiecień jest miesiącem wiedzy na temat autyzmu, dlatego wolontariusze wzięli udział w warsztatach poświęconych tej tematyce. W trakcie zajęć uczniowie poznali specyfikę zaburzenia oraz trudności, z jakimi każdego dnia, borykają się  osoby ze spektrum autyzmu. Poprzez przygotowane ćwiczenia wolontariusze w niewielkim stopniu mogli doświadczyć tych trudności. Głównym celem szkolenia było zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem.