Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Joanna Barczewska
Kategoria:
Wśród prawie 80 000 odwiedzających największe targi gier komputerowych, w tej częśći Europy, znaleźli się również uczniowie naszej szkoły :) W tym roku było ponad 1 500 stanowisk, a śród nich strefy konkursowe, gameowe i hardwarowe. Mogliśmy obejrzeć rozgrywki ligi esportowej, pograć w najnowsze gry, np. Cyberpunka, przetestować VR, symulatory, najnowsze konsole i kontrolery. Wsród tłumu spotkaliśmy wielu cosplayerów, a w strefie Stars4Fans youtuberów :) Jeden dzień to zdecydowanie za mało, aby nacieszyć się gameowym sprzętem. Na wyjazd pojechaliśmy z kolegami i koleżankami głuchołaskiego Zespołu Szkół. Pozdrawiamy ;) 
 
Aleksandra Kociołek

Uczniowie klasy 5 „a” w trakcie cyklu lekcji omawiających treść i problematykę noweli Bolesława Prusa „Katarynka” mieli okazję doświadczyć z jakimi problemami musi borykać się osoba niewidoma. Na początku lekcji porozmawiali o bohaterce utworu – niewidomej dziewczynce. Następnie dzieci usiadły w kręgu z zawiązaną opaską na oczach, która uniemożliwiała dostrzeżenie czegokolwiek w otoczeniu. Uczniowie musieli przy tym wykonać kilka zadań, jak np.: narysowanie wskazanych elementów na obrazku, podniesienie przedmiotu z podłogi, zamienienie się miejscem z koleżanką\kolegą itp. Uczestnicy zajęć zgodnie stwierdzili, że żadne z tych zadań nie było proste do wykonania ze względu  na utrudnienie jakiego doświadczyli poprzez zawiązaną opaskę. Zostali również uwrażliwieni na problem osób niepełnosprawnych w naszym społeczeństwie.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Koła programistyczne działają w najlepsze i regularnie poszerzają swoje umiejętności - tym razem usiedliśmy do ozobotów. Bynajmniej nie w klasycznej wersji programowania za pomocą puzzli czy też rysowanych tras. Tym razem musieliśmy pogłówkować pisząc programy w platformie ozoblockly i przesyłając je do naszych ozobotów. Uczniowie jak zwykle poradzili sobie niezawodnie :)



 

Aleksandra Kociołek

Dnia 02.10.19r. z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki organizowanego w naszej szkole, klasy 5 „a”, „b” i „e” uczestniczyły w nietypowej, bo muzycznej, lekcji języka polskiego. Na początku dzieci dostały karty pracy z tekstem piosenki Marka Grechuty „Kołysanka zgadywanka”. Ich zadaniem było aktywne wysłuchanie utworu i uzupełnienie brakujących słów w tekście. Nie było to proste, ponieważ nie zapominaliśmy, że jest to jednak lekcja polskiego i w utworze ukryły się wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Kolejnym etapem pracy na zajęciach było wypisanie tychże wyrazów i ułożenie z nimi zdań. Dzięki tekstowi piosenki z przekazem ortograficznym uczniowie na długo zapamiętają jak piszemy „rzeka” albo „pszenica”. Na koniec wszyscy odśpiewali piosenkę i świetnie się przy tym bawili. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym.

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

W miniony piątek (18.10.19r.) uczniowie klas trzecich uczestniczyli w spotkaniu z ratownikiem medycznym, który opowiedział o swojej pracy, przypomniał jak prawidłowo wzywać pomoc podczas wypadku i pokazał jak udzielać pierwszej pomocy. Każdy z uczniów miał okazję poćwiczyć RKO na fantomie, pod czujnym okiem pracownika służb medycznych, który udzielił kilku cennych wskazówek.


 

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Na dzisiejszych zajęciach świetlicowych wychowanków odwiedzili niecodzienni goście – szynszyla i pies, a to wszystko po to, żeby dzieci dowiedziały się jak właściwie zajmować się zwierzętami domowymi i jakie są z tym związane obowiązki. Uczniowie zgłębili wiedzę na temat prawidłowego żywienia pupili, odpowiedniej pielęgnacji, a przede wszystkim dowiedzieli się, że zwierzę to nie zabawka i chwilowa fascynacja, a żywe stworzenie, które potrzebuje ciągłej opieki i poświęcenia. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, zadawały mnóstwo pytań, były bardzo zaciekawione i zadowolone z przeprowadzonych zajęć.

Joanna Barczewska
Kategoria:
 
Starsi uczniowie w ramach Tygodnia Kodowania programowali gry zręcznościowe. Sprawiło im to wiele frajdy - definiowanie własnych zmiennych, zmiana tła w zależności od liczby punktów ;)
 
To pograjmy ;) Next level!!!
 
Iwona Tabiś

Wiemy, że aby coś utrwalić, potrzeba ćwiczeń. Tym razem w nauce języka polskiego pomogło nam... kodowanie. Na początku uważnie przeczytaliśmy instrukcję, potem dopasowaliśmy wybrane kolory do nazw przypadków. Następnie losowaliśmy kolorowe kwadraciki oraz rzeczowniki . Wylosowany kolor wskazywał, w jakim przypadku należy zapisać wyraz. Efekty pracy były doskonałe. Zeszyty mienią się kolorami, ale również przykładami. Gramatyka może być ciekawa.