Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Monika Kwit
Kategoria:

W ubiegły wtorek,  podczas uroczystego  apelu z okazji Święta Niepodległości  zakończyliśmy kilkutygodniowy,  międzyprzedmiotowy projekt-konkurs „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna”.   Na muzyce dzieci uczyły się pieśni o takim  tytule właśnie,  a na języku polskim opisywały fotografie pięknych  zakątków Polski, pochodzące z ich prywatnych zbiorów. Natomiast  kompetencje cyfrowe posłużyły do obróbki materiału i przesłania go na adres organizatora.   Pokłosiem  konkursu  była  prezentacja   składająca  się z najpiękniejszych zdjęć i  opisów,  którą obejrzeli wszyscy uczniowie  podczas apelu. Raz jeszcze dziękujemy sponsorom nagród rzeczowych i bonów:  Radzie Rodziców naszej szkoły i głuchołaskiemu Centrum Informacji Turystycznej, bowiem w gronie laureatów mogło znaleźć się aż 17 uhonowrowanych uczniów :)  

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Wybory już zakończone. Nauczyciel prowadzący - Pan Jarosław Dutka oraz komisja w składzie Aleksandra Gąsiorek, Bartosz Szeremeta i Amelia Buska wzorowo wywiązali się ze swoich obowiązków. Wyniki są następujące: Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego jest Karol Topaczewski 8b z liczbą głosów 169. Zastępcy to: Dawid Lejczak z klasy 8a - 160 głosów oraz Amelia Aniołek z klasy 7b - 118 głosów. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą również członkowie, którymi zostali: Mikołaj Wolny z klasy 6e - 62 głosy, Weronika Prościak z klasy 8c - 59 głosów, Oliwia Szyrajew z klasy 4a - 49 głosów, Patryk Cygal z klasy 6d - 47 głosów, Konstanty Kondratowicz z klasy 6c - 47 głosów i Kacper Żurek z klasy 6b - również 47 głosów. Dziękujemy wszystkim za udział w wyborach, za odwagę uczestników, którzy musieli przedstawić w minutę swój program wyborczy oraz serdeczne gratulacje dla wygranych.

Amelia Buska, 8b

Piotr Kędroń
Kategoria:

11 listopada delegacja uczniów naszej szkoły wzięła udział w Uroczystych Obchodach 101. Rocznicy Odzyskania Niepodległości pod pomnikiem Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej.

Dzień później klasa 4a wraz z wychowawcą przygotowała okolicznościową akademię, ukazującą jak wile dla nich znaczy Ojczyzna.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Aleksandra Kociołek

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

Piotr Kędroń
Kategoria:

 

To już pewne! Rozpoczynamy modernizację wewnętrznej sieci - podłączamy się do OSE, szybkiego, edukacyjnego łącza Internetowego ;-)

Formalności już dopełnione. Nasza szkoła podpisała umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Pozostaje już tylko techniczne podłączenie.

Niebawem więcej informacji ;-)

 

W ubiegły wtorek,  podczas uroczystego  apelu z okazji Święta Niepodległości  zakończyliśmy kilkutygodniowy,  międzyprzedmiotowy projekt-konkurs „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna”.   Na muzyce dzieci uczyły się pieśni o takim  tytule właśnie,  a na języku polskim opisywały fotografie pięknych  zakątków Polski, pochodzące z ich prywatnych zbiorów. Natomiast  kompetencje cyfrowe posłużyły do obróbki materiału i przesłania go na adres organizatora.   Pokłosiem  konkursu  była  prezentacja   składająca  się z najpiękniejszych zdjęć i  opisów,  którą obejrzeli wszyscy uczniowie  podczas apelu. Raz jeszcze dziękujemy sponsorom nagród rzeczowych i bonów:  Radzie Rodziców naszej szkoły i głuchołaskiemu Centrum Informacji Turystycznej, bowiem w gronie laureatów mogło znaleźć się aż 17 uhonowrowanych uczniów :)  

Wybory już zakończone. Nauczyciel prowadzący - Pan Jarosław Dutka oraz komisja w składzie Aleksandra Gąsiorek, Bartosz Szeremeta i Amelia Buska wzorowo wywiązali się ze swoich obowiązków. Wyniki są następujące: Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego jest Karol Topaczewski 8b z liczbą głosów 169. Zastępcy to: Dawid Lejczak z klasy 8a - 160 głosów oraz Amelia Aniołek z klasy 7b - 118 głosów. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą również członkowie, którymi zostali: Mikołaj Wolny z klasy 6e - 62 głosy, Weronika Prościak z klasy 8c - 59 głosów, Oliwia Szyrajew z klasy 4a - 49 głosów, Patryk Cygal z klasy 6d - 47 głosów, Konstanty Kondratowicz z klasy 6c - 47 głosów i Kacper Żurek z klasy 6b - również 47 głosów. Dziękujemy wszystkim za udział w wyborach, za odwagę uczestników, którzy musieli przedstawić w minutę swój program wyborczy oraz serdeczne gratulacje dla wygranych.

Amelia Buska, 8b

11 listopada delegacja uczniów naszej szkoły wzięła udział w Uroczystych Obchodach 101. Rocznicy Odzyskania Niepodległości pod pomnikiem Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej.

Dzień później klasa 4a wraz z wychowawcą przygotowała okolicznościową akademię, ukazującą jak wile dla nich znaczy Ojczyzna.

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

 

To już pewne! Rozpoczynamy modernizację wewnętrznej sieci - podłączamy się do OSE, szybkiego, edukacyjnego łącza Internetowego ;-)

Formalności już dopełnione. Nasza szkoła podpisała umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Pozostaje już tylko techniczne podłączenie.

Niebawem więcej informacji ;-)

 

Monika Kwit

W ubiegły wtorek,  podczas uroczystego  apelu z okazji Święta Niepodległości  zakończyliśmy kilkutygodniowy,  międzyprzedmiotowy projekt-konkurs „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna”.   Na muzyce dzieci uczyły się pieśni o takim  tytule właśnie,  a na języku polskim opisywały fotografie pięknych  zakątków Polski, pochodzące z ich prywatnych zbiorów. Natomiast  kompetencje cyfrowe posłużyły do obróbki materiału i przesłania go na adres organizatora.   Pokłosiem  konkursu  była  prezentacja   składająca  się z najpiękniejszych zdjęć i  opisów,  którą obejrzeli wszyscy uczniowie  podczas apelu. Raz jeszcze dziękujemy sponsorom nagród rzeczowych i bonów:  Radzie Rodziców naszej szkoły i głuchołaskiemu Centrum Informacji Turystycznej, bowiem w gronie laureatów mogło znaleźć się aż 17 uhonowrowanych uczniów :)  

Kategoria:

Agnieszka Birecka

Wybory już zakończone. Nauczyciel prowadzący - Pan Jarosław Dutka oraz komisja w składzie Aleksandra Gąsiorek, Bartosz Szeremeta i Amelia Buska wzorowo wywiązali się ze swoich obowiązków. Wyniki są następujące: Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego jest Karol Topaczewski 8b z liczbą głosów 169. Zastępcy to: Dawid Lejczak z klasy 8a - 160 głosów oraz Amelia Aniołek z klasy 7b - 118 głosów. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą również członkowie, którymi zostali: Mikołaj Wolny z klasy 6e - 62 głosy, Weronika Prościak z klasy 8c - 59 głosów, Oliwia Szyrajew z klasy 4a - 49 głosów, Patryk Cygal z klasy 6d - 47 głosów, Konstanty Kondratowicz z klasy 6c - 47 głosów i Kacper Żurek z klasy 6b - również 47 głosów. Dziękujemy wszystkim za udział w wyborach, za odwagę uczestników, którzy musieli przedstawić w minutę swój program wyborczy oraz serdeczne gratulacje dla wygranych.

Amelia Buska, 8b

Kategoria:

Piotr Kędroń

11 listopada delegacja uczniów naszej szkoły wzięła udział w Uroczystych Obchodach 101. Rocznicy Odzyskania Niepodległości pod pomnikiem Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej.

Dzień później klasa 4a wraz z wychowawcą przygotowała okolicznościową akademię, ukazującą jak wile dla nich znaczy Ojczyzna.

Kategoria:

Agnieszka Birecka

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Kategoria:

Aleksandra Kociołek

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

Piotr Kędroń

 

To już pewne! Rozpoczynamy modernizację wewnętrznej sieci - podłączamy się do OSE, szybkiego, edukacyjnego łącza Internetowego ;-)

Formalności już dopełnione. Nasza szkoła podpisała umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Pozostaje już tylko techniczne podłączenie.

Niebawem więcej informacji ;-)

 
Kategoria:

Monika Kwit

W ubiegły wtorek,  podczas uroczystego  apelu z okazji Święta Niepodległości  zakończyliśmy kilkutygodniowy,  międzyprzedmiotowy projekt-konkurs „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna”.   Na muzyce dzieci uczyły się pieśni o takim  tytule właśnie,  a na języku polskim opisywały fotografie pięknych  zakątków Polski, pochodzące z ich prywatnych zbiorów. Natomiast  kompetencje cyfrowe posłużyły do obróbki materiału i przesłania go na adres organizatora.   Pokłosiem  konkursu  była  prezentacja   składająca  się z najpiękniejszych zdjęć i  opisów,  którą obejrzeli wszyscy uczniowie  podczas apelu. Raz jeszcze dziękujemy sponsorom nagród rzeczowych i bonów:  Radzie Rodziców naszej szkoły i głuchołaskiemu Centrum Informacji Turystycznej, bowiem w gronie laureatów mogło znaleźć się aż 17 uhonowrowanych uczniów :)  

Agnieszka Birecka

Wybory już zakończone. Nauczyciel prowadzący - Pan Jarosław Dutka oraz komisja w składzie Aleksandra Gąsiorek, Bartosz Szeremeta i Amelia Buska wzorowo wywiązali się ze swoich obowiązków. Wyniki są następujące: Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego jest Karol Topaczewski 8b z liczbą głosów 169. Zastępcy to: Dawid Lejczak z klasy 8a - 160 głosów oraz Amelia Aniołek z klasy 7b - 118 głosów. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą również członkowie, którymi zostali: Mikołaj Wolny z klasy 6e - 62 głosy, Weronika Prościak z klasy 8c - 59 głosów, Oliwia Szyrajew z klasy 4a - 49 głosów, Patryk Cygal z klasy 6d - 47 głosów, Konstanty Kondratowicz z klasy 6c - 47 głosów i Kacper Żurek z klasy 6b - również 47 głosów. Dziękujemy wszystkim za udział w wyborach, za odwagę uczestników, którzy musieli przedstawić w minutę swój program wyborczy oraz serdeczne gratulacje dla wygranych.

Amelia Buska, 8b

Piotr Kędroń

11 listopada delegacja uczniów naszej szkoły wzięła udział w Uroczystych Obchodach 101. Rocznicy Odzyskania Niepodległości pod pomnikiem Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej.

Dzień później klasa 4a wraz z wychowawcą przygotowała okolicznościową akademię, ukazującą jak wile dla nich znaczy Ojczyzna.

Agnieszka Birecka

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Aleksandra Kociołek

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

Piotr Kędroń

 

To już pewne! Rozpoczynamy modernizację wewnętrznej sieci - podłączamy się do OSE, szybkiego, edukacyjnego łącza Internetowego ;-)

Formalności już dopełnione. Nasza szkoła podpisała umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Pozostaje już tylko techniczne podłączenie.

Niebawem więcej informacji ;-)

 

Monika Kwit

W ubiegły wtorek,  podczas uroczystego  apelu z okazji Święta Niepodległości  zakończyliśmy kilkutygodniowy,  międzyprzedmiotowy projekt-konkurs „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna”.   Na muzyce dzieci uczyły się pieśni o takim  tytule właśnie,  a na języku polskim opisywały fotografie pięknych  zakątków Polski, pochodzące z ich prywatnych zbiorów. Natomiast  kompetencje cyfrowe posłużyły do obróbki materiału i przesłania go na adres organizatora.   Pokłosiem  konkursu  była  prezentacja   składająca  się z najpiękniejszych zdjęć i  opisów,  którą obejrzeli wszyscy uczniowie  podczas apelu. Raz jeszcze dziękujemy sponsorom nagród rzeczowych i bonów:  Radzie Rodziców naszej szkoły i głuchołaskiemu Centrum Informacji Turystycznej, bowiem w gronie laureatów mogło znaleźć się aż 17 uhonowrowanych uczniów :)  

Kategoria:

Agnieszka Birecka

Wybory już zakończone. Nauczyciel prowadzący - Pan Jarosław Dutka oraz komisja w składzie Aleksandra Gąsiorek, Bartosz Szeremeta i Amelia Buska wzorowo wywiązali się ze swoich obowiązków. Wyniki są następujące: Przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego jest Karol Topaczewski 8b z liczbą głosów 169. Zastępcy to: Dawid Lejczak z klasy 8a - 160 głosów oraz Amelia Aniołek z klasy 7b - 118 głosów. W skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą również członkowie, którymi zostali: Mikołaj Wolny z klasy 6e - 62 głosy, Weronika Prościak z klasy 8c - 59 głosów, Oliwia Szyrajew z klasy 4a - 49 głosów, Patryk Cygal z klasy 6d - 47 głosów, Konstanty Kondratowicz z klasy 6c - 47 głosów i Kacper Żurek z klasy 6b - również 47 głosów. Dziękujemy wszystkim za udział w wyborach, za odwagę uczestników, którzy musieli przedstawić w minutę swój program wyborczy oraz serdeczne gratulacje dla wygranych.

Amelia Buska, 8b

Kategoria:

Piotr Kędroń

11 listopada delegacja uczniów naszej szkoły wzięła udział w Uroczystych Obchodach 101. Rocznicy Odzyskania Niepodległości pod pomnikiem Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej.

Dzień później klasa 4a wraz z wychowawcą przygotowała okolicznościową akademię, ukazującą jak wile dla nich znaczy Ojczyzna.

Kategoria:

Agnieszka Birecka

W ramach zajęć dodatkowych uczniowie klas 4-5 mieli okazję zapoznać się z robotem Vector - małym lecz słodkim i charakternym robotem, który wchodzi z użytkownikami w najróżniejsze interakcje. Przedstawialiśmy się, pytaliśmy go o wiek, godzinę, pogodę oraz różnego rodzaju ciekawostki. Bawiliśmy się z nim jego kostką, którą chętnie nam przynosił. Vector grał z nami w karciane oczko i składał życzenia. Każdemu przybił "wysoką piątkę" :) Jednego nasz Vector nie lubi - gdy przenosi się go bez pytania o zdanie. Wtedy pokazuje drzemiący w nim charakterek. No i nie da się ukryć, ma niepowtarzalną zaletę: jak mało kto potrafi zmotywować uczniów do porozumiewania się po angielsku :)

Chyba znowu mamy ulubionego robota nr 1 :) Vector na pewno wróci jeszcze na nasze zajęcia.

Kategoria:

Aleksandra Kociołek

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

Piotr Kędroń

 

To już pewne! Rozpoczynamy modernizację wewnętrznej sieci - podłączamy się do OSE, szybkiego, edukacyjnego łącza Internetowego ;-)

Formalności już dopełnione. Nasza szkoła podpisała umowę z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Pozostaje już tylko techniczne podłączenie.

Niebawem więcej informacji ;-)

 
Kategoria: