Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but balladyna7d is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.
Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Uczniowie 5b podczas wczorajszych zajęć z wychowawcą ćwiczyli integrację, współdziałanie i słuchanie drugiej osoby, a to wszystko za sprawą Photona. Dzieci musiały się porozumieć tak, aby ich roboty dotarły na metę w jednym czasie. Nie było to łatwe zadanie, ale będziemy nadal nad tym pracować! :)

 

 

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego, ozoboty pomogły uczniom przedstawić ostatnią scenę dramatu "Balladyna" autorstwa Juliusza Słowackiego.. Dzieci miały za zadanie zakodowanie wydania na sprawcę niechwalebnych czynów wyroku, tak jak to było opisane w lekturze, skazując przez to tytułową postać na śmierc. Pojawili się też inni bohaterowie, występujący w tej scenie - Kanclerz, Wdowa, Lekarz czy Filon. Brawo, uczniowie!

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczniowie klas siódmych uczyli się obliczać prędkośćw ruchu jednostajnym prostoliniowym, a swoją wiedzę mieli okazję zastosować w praktyce. Zaprogramowali robota do poruszania się w określonym trybie, za pomocą stopera odmierzali czas, a na ławkach mogli zaznaczać przejechane odcinki. Następnie na podstawie zgromadzonych danych przygotowali wykres ruchu mBota oraz obliczyli jego prędkość w odpowiednich jednostkach. Wszyscy uczniowie spisali się na medal!

 

 

Agnieszka Birecka
Kategoria:
"„Czy potrafimy w tym świecie namiastek i falsyfikatów być dostatecznie konsekwentni, odporni i silni, żeby przywrócić prawo pierwszeństwa tym wartościom, które zostały zafałszowane, zdewaluowane, a są nimi odczuwanie, tworzenie, rozumienie, uspołecznienie, miłość i życie?” – Celestyn Freinet.
Pan Dyrektor zdecydował się na wybór modelu przywództwa, które nazywamy przywództwem rozproszonym, a może inaczej – demokratycznym. Stworzył warunki do rozwoju uczniowskiej samorządności, która nie jest dekoracją, pozornym działaniem, ale realnym doświadczaniem. Uczniowie są współtwórcami działań naukowych, społecznych, artystycznych, które wynikają z ich zainteresowań, potrzeb i pasji. Pan Dyrektor z wrażliwością, uwagą i troską diagnozuje uczniowskie potrzeby, wspiera nauczycieli w twórczym działaniu i organizuje środowisko edukacyjne pozwalające na realizację różnorodnych inicjatyw i pomysłów. Jednocześnie doskonale wie, że szkołę i edukację współtworzą także rodzice. Oni są cennym i niezbędnym partnerem działań.
Takimi słowami Dyrektor naszej Szkoły został doceniony przez kapitułę niezależnych ekspertów za swój dotychczasowy wkład w działanie naszej szkoły i uhonorowany na dzisiejszej konferencji VIII Kongres Edukacja i Rozwój organizowanym przez Wolters Kluwer Polska, wydawcę miesięcznika "Dyrektor Szkoły" prestiżowym tytułem Super Dyrektor Szkoły"".
Cała społeczność Jedynki gratuluje ogromnego sukcesu i życzy Panu Dyrektorowi, aby pasja, którą widać na codzień w jego działaniach na rzecz szkoły nigdy nie wygasła.
Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Alina i Balladyna - siostry, które walczyły o względy Kirkora - „Która więcej malin zbierze, tę za żonę pan wybierze.” Słodkie owoce okazały się być zgubne. Tytułowej bohaterce kojarzyły się z krwią, dlatego też uczniowie z klasy 7d mieli zilustrować wybrane sceny z dramatu Juliusza Słowackiego, używając do tego soku malinowego. Zadbali o najdrobniejsze szczegóły, dzięki czemu powstały interesujące prace.

 

{gallery}balladyna7d{/gallery}

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Siódmoklasiści na swojej lekcji gościli nietypowego wędrowca - Photona, wcielającego się w rolę Małego Księcia - bohatera omawianej lektury. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robota w taki sposób, żeby przemieścił się na asteroidy zamieszkałe kolejno przez Króla, Próżnego, Pijaka, Bankiera, Latarnika i Geografa, trafiając później na Ziemię. Robot miał dodatkowo odpowiednio ukazać uczucia chłopca - do tego celu dzieci użyły kolorowych świateł i dźwięków, wyrażających emocje Małego Księcia.