Monika Kwit
Kategoria:

 

   

 

 

       Przez cały ubiegły tydzień klasa 8b  ćwiczyła konstruowanie notatek graficznych. Umiejętność ta przydała się podczas jednej z najważniejszych lekcji powtórzeniowych z języka polskiego w klasie ósmej. Grupy eksperckie, zajmujące się poszczególnymi rodzajami literackimi,  zanotowały  wiadomości dla siebie oraz innych użytkowników sali 212 nie w zeszycie tym razem, ale na ogromnej ścianie pomalowanej farbą tablicową.

    Miejmy nadzieję, że  taka notatka w rozmiarze XXL zostanie na dłużej w pamięci i to nie tylko tegorocznych absolwentów :)

Monika Kwit
Kategoria:

 

        W czasach, gdy narasta problem  nadwagi wśród  polskich nastolatków, taki „marchewkowy mieczyk”,  to fantastyczna  broń do walki  z pokusą  podjadania między posiłkami i świetna alternatywa dla batonika pełnego pustych kalorii na drugie śniadanie. W naszej szkole temat ten traktowany  jest bardzo poważnie. W ubiegłym roku, między innymi  klasa 6b realizowała ogólnopolski program o zbilansowanym odżywaniu „Trzymaj formę”, więc  …  7b cały czas trzyma! 

        Jak widać na załączonym obrazku ;)

Joanna Barczewska
Po wakacyjnej przerwie, na pierwszych lekcjach matematyki, krótka rozgrzewka. Przed wciągnięciem w wir obliczeń - trening z pomiarami długości i wagi. Metry, centymetry i decymerty, a nawet gramy i kilogramy. Udało się :)
 
Iwona Tabiś

Klasa Vc przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji pod patronatem Pary Prezydenckiej: prezydenta Andrzej Dudy i jego małżonki Agaty Kornhauser-Dudy- Narodowe Czytanie 2019. Podczas tegorocznej odsłony akcji Narodowego Czytania Para Prezydencka zaproponowała do czytania osiem nowel z różnych epok literackich. My wybraliśmy "Katarynkę" Bolesława Prusa, ponieważ jest to nasza lektura z podstawy programowej.

Wspólnym mianownikiem wszystkich wybranych nowel jest polskość oraz uniwersalne treści, będące dobrym punktem wyjścia do refleksji nad człowiekiem i społeczeństwem.

Iwona Tabiś

 Nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji "BohaterON- włącz historię!".  Dlaczego BohaterON? Nazwa akcji pochodzi od słów: polskiego "bohater" oraz angielskiego "ON", czyli  "włączyć". Nazwa akcji ma sygnalizować chęć włączenia do świadomości społecznej wydarzeń, które miały i mają w dalszym ciągu ogromny wpływ na dzieje naszego narodu. Za pośrednictewm kampanii chcemy wspólnie z uczniami promować patriotyczne postawy i tożsamość narodową. W tym celu uczniowie będą pisać  kartki i listy do wybranego Powstańca Warszawskiego oraz wezmą udział w ciekawych, niestandardowych lekcjach historii. Oartnerem acji jest Instytut Pamięci Narodowej.

Aneta Grabowiecka
Kategoria:

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym pt. „Trzymaj formę”. Celem programu była edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin.

Klasy: 5d, 5e, 6a, 6b, 6c wspólnie z wychowawcami tworzyli różne projekty, które miały służyć promocji aktywności fizycznej i prawidłowego sposobu odżywiania.

Tematy jakie podjęli nasi wychowankowie to:

„Każdy jest kowalem swojego losu” - Tworzymy makietę Talerza zdrowia – kl. 5e, 6a

Celem tego projektu było uświadomienie uczniom zakresu grup produktów żywnościowych, które powinny się znaleźć w codziennej, prawidłowo zbilansowanej diecie.

Tworzymy przedstawienie teatralne na temat „Kolorowy świat witamin” – kl. 6b

Celem tego projektu było poznanie specyfiki witamin oraz ich rolę w prawidłowym funkcjonowaniu ludzkiego organizmu.

Rozkodowujemy etykiety i jesteśmy świadomymi konsumentami – kl. 5d

Celem tego projektu było rozwijanie umiejętności racjonalnego podejmowania decyzji w sprawie wyborów produktów żywnościowych poprzez czytanie etykiet.

Organizujemy wykład dla rodziców na temat „Zdrowe drugie śniadanie” – kl. 6c

Celem tego projektu było wyrobienie nawyku jedzenia II śniadania.

Poniżej prezentujemy efekty pracy naszych uczniów.

Joanna Barczewska
To już ostatnie wyzwanie programu Wartość Dodana - Matematyka jest wszędzie org. przez Szkołę z klasą. Tym razem klasa 5b realizowała projekt, który miał odpowiedzieć na pytanie, czy przekraczamy dzienne spożycie cukru. Uczniowie zbierali dane o spożyciu różnych produktów i obliczali ile zjedli cukru. Skorzystaliśmy z zasobów www.tabele-kalorii.pl. Potem postanowiliśmy to spożycie zmniejszyć uzamieniąc słodkie przekąski przynoszone do szkoły, słodkie bułki, paluszki, chipsy na zdrowe kanapki ;) To był super pomysł. Ustaliliśmy w grupach ile i jakich produktów należy przynieść i wykonaliśmy pyszne kanapki. Oczywiście potem ze smakiem zjedliśmy takie śniadanko :) 
 
 

Podkategorie