Aneta Grabowiecka
Kategoria:

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym pt. „Trzymaj formę”. Celem programu była edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin.

Klasy: 5d, 5e, 6a, 6b, 6c wspólnie z wychowawcami tworzyli różne projekty, które miały służyć promocji aktywności fizycznej i prawidłowego sposobu odżywiania.

Tematy jakie podjęli nasi wychowankowie to:

„Każdy jest kowalem swojego losu” - Tworzymy makietę Talerza zdrowia – kl. 5e, 6a

Celem tego projektu było uświadomienie uczniom zakresu grup produktów żywnościowych, które powinny się znaleźć w codziennej, prawidłowo zbilansowanej diecie.

Tworzymy przedstawienie teatralne na temat „Kolorowy świat witamin” – kl. 6b

Celem tego projektu było poznanie specyfiki witamin oraz ich rolę w prawidłowym funkcjonowaniu ludzkiego organizmu.

Rozkodowujemy etykiety i jesteśmy świadomymi konsumentami – kl. 5d

Celem tego projektu było rozwijanie umiejętności racjonalnego podejmowania decyzji w sprawie wyborów produktów żywnościowych poprzez czytanie etykiet.

Organizujemy wykład dla rodziców na temat „Zdrowe drugie śniadanie” – kl. 6c

Celem tego projektu było wyrobienie nawyku jedzenia II śniadania.

Poniżej prezentujemy efekty pracy naszych uczniów.

Joanna Barczewska
To już ostatnie wyzwanie programu Wartość Dodana - Matematyka jest wszędzie org. przez Szkołę z klasą. Tym razem klasa 5b realizowała projekt, który miał odpowiedzieć na pytanie, czy przekraczamy dzienne spożycie cukru. Uczniowie zbierali dane o spożyciu różnych produktów i obliczali ile zjedli cukru. Skorzystaliśmy z zasobów www.tabele-kalorii.pl. Potem postanowiliśmy to spożycie zmniejszyć uzamieniąc słodkie przekąski przynoszone do szkoły, słodkie bułki, paluszki, chipsy na zdrowe kanapki ;) To był super pomysł. Ustaliliśmy w grupach ile i jakich produktów należy przynieść i wykonaliśmy pyszne kanapki. Oczywiście potem ze smakiem zjedliśmy takie śniadanko :) 
 
 
Joanna Barczewska
Kategoria:
W tym roku szkolnym uczniowie klas 4c, 4e i 5b brali udział w Matematycznej Lidze Zadaniowej PLUS-MINUS. Doskonalili umiejętności przedmiotowe, ale również wykraczające oraz przygotowywali się do udziału w konkursach matematycznych. Udział wymagał systematyczności i cierpliwości. Podsumowanie wyników konkursów PLUS-MINUS i zestawów zadań pozwoliło wyłonić zwycięzców. Zostali nimi:
 
- w klasie 4c - Bartosz Zamojski,
- w klasie 4e - Tomasz Gądek,
- w klasie 5b - Kacper Żurek.
Zwycięzcy i uczestnicy otrzymali matematyczne nagrody. Dziękujemy za udział i gratulujemy wyników :)    
 
 
Joanna Barczewska
Kategoria:
Komisja konkursowa wyłoniła rysunki, które zostały wyróżnione i nagrodzone. Wyróżnienia zostały przynane: Tomkowi Gądkowi z klasy 4e i Maćkowi Sajdakowi z klasy 4c, natomiast zwycięzcami konkursu zostały ex aequo Maja Kurzyp z klasy 4e i Karolina Szczędzina z klasy 5b. Gratulujemy! Uczniowie otrzymali matematyczne nagrody ;) Dziękujemy za udział w konkursie :) Zwycięskie prace obok.  
 
Joanna Barczewska

Tym razem w ramach programu Wartość Dodana - Szkoły z klasą - udowadnialiśmy, że Matematyka jest wszędzie - również w kuchni. Z wykorzystaniem metody Design Thinking pracowaliśmy nad wyzwaniem "Przygotujcie pyszną sałatkę". W grupach ustalaliśmy ile sałatki należy przygotować, tak żeby nie zabrakło, ani się nie zmarnowało. Badaliśmy potrzeby, czyli jakie składniki lubimy, a potem królowała matematyka :) obliczaliśmy ilości poszczególnychskładników. Najbardziej oczekiwany etap - konsumowanie - miał miejsce oczywiście na końcu ;) Wszystkie sałaki były pyszne. Uczniom klasy 4 c gratulujemy i dziękujemy za sympatyczą i smaczną realizację projketu :)

 
 
Joanna Barczewska
Na zakończenie roku szkolnego postanowiliśmy poćwiczyć koncentrację i rozegrać kilka partyjek szachów oraz zajęliśmy się ciekawą legendą o hinduskim uczonym, który rzekomo wynalazł szachy. Poprosił o skromną zapłatę: za pierwsze pole zarządał jedno ziarno pszenicy, za drugie dwa i za każde następne dwa razy więcej, niż poprzednie. Ile należało mu zapłacić? Okazało się, że było to niewykonalne, dlaczego? www.copernikids.pl/matematyka/krol-i-szachy
 
 
 
Joanna Barczewska
Kategoria:

Na kółku tym razem temat symetrii. Okazuje się łatwy i znajomy, gdyż wokół nas wiele jej przykładów. Oprócz poszukiwań doskonaliliśmy umiejętności w rysowaniu figur foremnych. Cyrkle i kątomierze w ruch!

 

Podkategorie