Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Ewa Pawlicka
Kategoria:

 

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy na lekcjach języka niemieckiego o Martinstag - Dniu Świętego Marcina. Święto to obchodzone jest w Niemczech 11 listopada. Z jego okazji organizowane są liczne pochody ulicami miast, w których biorą udział rodziny z dziećmi. Dzieci upamiętniają postać św. Marcina, krocząc z kolorowymi lampionami i śpiewając wspólnie piosenki.
Uczniowie poznawali legendę o św. Marcinie oraz zwyczaje związane z obchodami święta w Niemczech. 
Klasy pierwsze przygotowywały papierowe gąski - jeden z symboli święta. Uczniowie klas 5a oraz klas siódmych brali udział w zadaniach tematycznych i zabawach interaktywnych.
 










 

Ewa Pawlicka
Kategoria:
W drugiej połowie maja odbyła się pierwsza edycja szkolnego konkursu z języka niemieckiego pt. ,,DACH-Länder im Bild''. Do udziału zaproszone zostały klasy IV-VIII. Zadaniem uczniów było przygotowanie pracy w formie plakatu na temat wybranego kraju niemieckojęzycznego, w nawiązaniu do jego kultury, geografii oraz zabytków. W konkursie udział wzięło 32 uczniów. 
 
Laureatami konkursu zostali:
 
Miejsce I - Zuzanna Alich klasa 8b 
Miejsce II - Tomasz Gądek klasa 8e
Miejsce III - Kaja Malec klasa 8d
 
Wyróżnione zostały także prace Anny Kondratowicz z klasy 8b oraz Julii Bukowiec z klasy 8c.
Zwycięzcom i wyróżnionym osobom sedrecznie gratulujemy! 






Agnieszka Birecka
Kategoria:

W bieżącym tygodniu obchodziliśmy na lekcjach języka niemieckiego Martinstag - Dzień Świętego Marcina.

Według legendy Martin von Tours urodził się w IV wieku i był rzymskim żołnierzem. Pewnego zimowego dnia przed bramą miasta Amiens zauważył zmarzniętego i głodnego mężczyznę. Martin zatrzymał się i ulitował nad biednym. Za pomocą miecza przeciął swój ciepły płaszcz na dwie części i jedną z nich podarował zmarzniętemu mężczyźnie. Niedługo po tym fakcie Martin porzucił wojsko i odnalazł sens życia w pomaganiu ludziom. Za swoją dobroć został mianowany biskupem.

Święto to obchodzone jest w Niemczech 11 listopada. Z jego okazji organizowane są liczne pochody ulicami miast, w których biorą udział rodziny z dziećmi. Dzieci upamiętniają postać św. Marcina, kroczą z kolorowymi lampionami i śpiewają wspólnie piosenki. 

Uczniowie klasy 4a, 7a i 7b poznali legendę o św. Marcinie oraz zwyczaje związane z obchodami tego święta w Niemczech. Brali udział w grach i zabawach interaktywnych oraz wspólnym słuchaniu piosenek. Uczniowie klasy 4a przygotowywali na lekcjach miniaturowe, papierowe lampiony – jeden z głównych symboli święta.  

Agnieszka Birecka
Kategoria:

W poniedziałek 26 września obchodziliśmy na lekcjach języka niemieckiego Europejski Dzień Języków Obcych. Uczniowie klas siódmych wraz ze swoją nauczycielką niemieckiego, panią Ewą Pawlicką, wykonywali prace i plakaty, dotyczące Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Klasy ósme rozwiązywały quiz tematyczny o krajach niemieckojęzycznych oraz przygotowywały ciekawostki na temat życia codziennego, kultury i geografii państw.  

 

Paulina Remer
Kategoria:

W dniu dzisiejszym uczniowie naszej szkoły Paulina i Jakub z 7b oraz Tymoteusz i Dawid z 7d wzięli udział w konkursie miedzyszkolnym organizowanym przez SP Nr 2 w Głuchołazach -"Laufdiktat" . Serdecznie dziękuję za udział i gratuluję Paulinie i Jakubowi zdobycia III miejsca. 

 

 

 

Paulina Remer
Kategoria:

21 marca, w dniu, w którym obchodzimy Dzień Kolorowej Skarpetki został ogłoszony w naszej Jedyneczce szkolny konkurs z języka niemieckiego.

Zadaniem naszych uczennic i uczniów było przeczytanie książki „Antonia – auf der Suche nach ihrer Insel” autorstwa Zuzanny Herud i wykonaniu zadań konkursowych: rysunku przedstawiającego przyjaciela lub przyjaciółkę głównej bohaterki książki Antoni, który / która również jest po części piratem, a po części marynarzem oraz opisaniu w kilku zdaniach związku pomiędzy tym, czego nauczyła się Antonia w swojej podróży a obchodami Dnia Kolorowej Skarpetki.

Ocenie podlegały: staranność i kreatywność wykonanej pracy plastycznej oraz poprawność gramatyczna wypowiedzi pisemnych. Samo porównanie Antoni noszącej dwie różne skarpetki do obchodów Dnia kolorowej skarpetki było bardzo trafnym, lecz nie wystarczającym argumentem. Najwyżej punktowane były wypowiedzi zawierające refleksje na temat wykluczenia osób o odmiennym wyglądzie ze społeczeństwa, porównanie szukających swojego miejsca na ziemi do przygód tytułowej bohaterki książki - Antonii oraz wyciągnięcie wniosków na temat tolerancji i ocenie ludzi wyłącznie po samym ich wyglądzie.

W komisji konkursowej zasiedli: pani Anna Szafirska, pani Joanna Dudek oraz pani Paulina Remer (także w roli tłumacza). 

7 kwietnia zostały ogłoszone wyniki konkursu:

 

I MIEJSCE:

Zuzanna Alich

 

II MIEJSCE:

Natalia Alasińska

 

III MIEJSCE:

Ex aequo:

Paulina Kowalska

Tymoteusz Wantuch

 

Wyróżnienie za tekst konkursowy otrzymują:

Kamil Hulka

Oliwia Skowronek

 

Wyróżnienie za konkursową pracę plastyczną otrzymują:

Aleksandra Makowiec

Kaja Malec

Magdalena Kmiecik

 

W galerii znajdują się prace uczennic i uczniów, którzy konkurs wygrali a także tych, którzy zostali wyróżnieni.

Serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział!

 

 

Inspiracja do konkursu dzięki projektom:

 ZaCZYTAna klasa projekt RCRE Niwki,

„Antonia - Auf der Suche nach ihrer Insel” – projekt kulturalny TSKN

oraz Dzień Kolorowej Skarpetki.

Agnieszka Birecka
Kategoria:

ZaCZYTAna klasa „Antonia - Auf der Suche nach ihrer Insel” – projekt kulturalny TSKN

oraz

Dzień Kolorowej Skarpetki

Drodzy uczniowie zachęcamy do udziału w konkursie!

Każdy uczestnik konkursu zostanie nagrodzony!

Co należy zrobić?

1. Przeczytaj krótką lekturę „Antonia - Auf der Suche nach ihrer Insel” („Antonia - W poszukiwaniu swojej wyspy”), po zgłoszeniu do P. Remer otrzymasz ją w wersji elektronicznej na platformie Teams, lub przeczytaj online na stronie: https://skgd.pl/de/dzialalnosc-kulturalno-oswiatowa/antonia-w-poszukiwaniu-swojej-wyspy/

2. Wykonaj rysunek przedstawiający przyjaciela lub przyjaciółkę głównej bohaterki książki Antoni, który / która również jest po części piratem, a po części marynarzem.

3. Na pewno zauważyliście już na pierwszej stronie książki pewną rzecz, która idealnie pasuje do Dnia Kolorowej skarpetki, ale to nie wszystko. Na końcu książki bohaterka opisuje to, czego nauczyła się w swojej podróży. Opisz w kilku zdaniach (maksymalnie 100 słów) jaki związek może mieć to z obchodami Dnia Kolorowej Skarpetki?

Pracę proszę napisać w języku niemieckim i dostarczyć do P. Remer najpóźniej 01.04.2022.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród 07.04.2022.

Powodzenia!

Nagrody niespodzianki dla trzech pierwszych miejsc!

Dla wszystkich uczniów biorących udział w konkursie ocena celująca z języka niemieckiego !!!

 

Organizator konkursu: pani Paulina Remer.

Paulina Remer
Kategoria:

Europejski Tydzień Kodowania w dniach  od 10 do 25 października realizowaliśmy także na lekcjach języka niemieckiego.

Kodowanie offline na bazie gry planszowej Cody Roby pozwala na zdobycie umiejętności w programowaniu / kodowaniu bez użycia komputera a także ćwiczy logikę.