Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Beata Mazepa

To kolejny ciekawy projekt edukacyjny z matematyki programu Wartość dodana, który reazliwoały klasy 6a i 6b. Zadaniem uczniów było zmniejszenie spożycia cukru przez każdego z nich. Przechodząc przez proces metody desing thinking, zbierali informacje, obliczali zawartość cukru, przeliczali ilość cukru w poszczególnych produktach oraz planowali zmiany zmniejszenia ilości spożywanego cukru. W efekcie końcowym uczniowie zaprezentowali konkretne zmiany w prezentacji multimedialnej. Tym samym udowodnili, że potrafią zmniejszyć ilość spożywanego cukru i zdrowiej się odżywiać! GRATULACJE!

Beata Mazepa

Uczniowie klasy 6a i 6b zrealizowali ciekawy projekt, w ramach programu Szkoły z klasą - Wartość dodana, "Moja wymarzona sala lekcyjna". Uczniowie stosowali w praktyce umiejętności związane z obliczaniem długości w skali, ale również doskonalili wyobraźnię  i wykonali ciekawe projekty sal w 3D. Swoje  projekty zaprezentowali na wystawie w sali matematycznej, gdzie pozostali uczniowie szkoły z nauczycielami oglądali  "Moją wymarzoną sale lekcyjną".

Joanna Barczewska
W maju w klasach 4c i 4e miał miejsce liczbowy zawrót głowy :) Liczby trójkątne? Kwadratowe? Palindromiczne, biźniacze, doskonałe i zaprzyjaźnione? Pewnie! Zadaniem uczniów było znalezienie informacji o danych liczbach, omówienie w grupach wyników poszukiwań i przygotowanie prezentacji dla kolegów i koleżanek. Prezentacje już za nami ;) Teraz wiemy więcej o ciekawych liczbach :)
Joanna Barczewska
Uczniowie klasy 4e zrealizowali ciekawy projekt, który pozwolił odpowiedzieć na pytanie: jaki napój wybrać do szkoły? Zajęliśmy się zawartością cukru w naszych napojach. Uczniowie zebrali dane o najczęciej przynoszonych do szkoły napojach, a potem królowała matematyka - w grupach obliczali, ile cukru zawiera szklanka danego napoju. Wnioski nasunęły się same, a każdy uczeń przemyślał, jaki napój będzie zabierał ze sobą :) Nie zaskoczymy was, jeśli napiszemy, że wygrała woda :) 
 
Joanna Barczewska

To hasło programu Wartość dodana, którego celem jest stworzenie ciekawych narzędzi, zachęcających nauczycieli do odchodzenia od schematów, a uczniów do zgłębiania tajników matematyki i wykorzystywania umiejętności w zadaniach praktycznych. Pierwsze zadanie przygotowane przez organizatorów to "Wymarzona sala lekcyjna", które realizuje klasa 4e z wykorzystaniem metody Design Thinking. Wktórce kolejne relacje. 

 
 
 
Joanna Barczewska

W marcu odbył się w szkole klasowy turniej matematyczny, zorganizowany w ramach obchodów Dnia Liczby PI. Uczestniczyli w nim uczniowie klas 4-6, którzy w grupach rozwiązywali zadania na poszczególnych stanowiskach konkursowych. Uczniowie zmagali się m.in. ze skalą, tangramem, krzyżówką i łamigłówkami. Najlepsze wyniki w kategoriach klasowych uzyskały:

Klasy szóste - 6B

Klasy piate - 5C, 5A

Klasy czwarte - 4D, 4B.

Równocześnie odbywał się konkurs na najładniejszy plakat matematyczny i najbardzoej pomysłowe prace wykonali: Maciej Grubiak 4A, Robert Grubiak 4A, Natan Lemański 4B,Zuzanna Hoc 4B, Anna Kondratowicz 4B, Nicola Stecko 5C, Oliwia Kukuczka 6B, Gabriela Toczek 4E, Tosia Ilnicka 4E, Maja Kurzup 4E i Sylwia Kukiełka 4E.

Gratulujemy :)