Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Joanna Barczewska

Pierwszy etap Konkursu matematyczno-informatycznego InstaLogik za nami. Miło nam poinformować, że mamy reprezentantów w II etapie. Tomasz Gądek, Bartosz Zamojski i Martyna Powirska uzyskali wysokie wyniki i kwalifikacje. Gratulacje! Organizatorzy na kontach uczniowskich udostępniają dla wszystkich uczestników I etapu Kurs Przyszłego Finalisty – zachęcamy wszystkich do treningu :) i zabawy z programowaniem.

 
Marta Węgiel

 

Jeszcze przed nauczaniem zdalnym chętni uczniowie z klas 4a, 4b, 5b i 6d wzięli udział w Internetowym i Interaktywnym Konkursie  „Maks Matematyczny”.  Zadaniem uczestnika konkursu było samodzielne rozwiązywanie 2 zadań w formie internetowych gier matematycznych.

Mimo, iż zadania nie należały do łatwych i nasi uczniowie zajęli wysokie miejsca w kraju i województwie:

JAKUB DWORAK – zajął I miejsce w województwie i 53 miejsce w kraju, a w nagrodę uzyskał bezpłatny udział w przyszłorocznej edycji konkursu 

PAULINA BĘDZMIROWSKA– zajęła 5 m. w województwie i 140 w kraju, jako nagrodę otrzyma czasopismo Logi-Mix.

Pozostali uczniowie: Filip Będzmirowski, Marcel Kotula, Maja Pióro, Natan Fronczyk, Ewa Oszust, Bruno Mordarski, Artur Kulpa, Lena Zdunkiewicz, Mateusz Winiarski i Dawid Cempel otrzymali dyplomy za udział w konkursie.

Wszystkim uczniom dziękuję za udział w konkursie i zapraszam do zmierzenia się z grami matematycznymi w przyszłym roku szkolnym

 

Beata Mazepa

Na początku października świętowaliśmy w szkole X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Uczniowie klas czwartych i piątych sprawdzali się w konkurencjach tabliczkowych. Najpierw był trening, a potem zabawa – uczniowie grali w "łapki", "memory" i "bum". Na koniec wyłoniliśmy zwycięzców – mistrzów tabliczki mnożenia.

 

 

Joanna Barczewska

W czerwcu reprezentanci naszej szkoły uczestniczyli w ogólnopolskim konkursie matematycznym Panda. Uczniowie zmagali się zdalnie z zadaniami konkursowymi i uzyskali bardzo wysokie wyniki ;) Najlepszy wynik i tytuł laureata uzyskał Konstanty Kondratowicz z klasy 6c, a wyróżnienia zdobyli Tomasz Gądek 5e i Ania Kondratowicz 5b. Gratulujemy! Bardzo wysokie wyniki uzyskali również Bartosz Zamojski 5c, Patryk Stadnik 6c i Franek Gola 5b. Brawo! Dyplomy i słodkie co nieco, będziecie mogli odebrać w sekretariacie ;)

Joanna Barczewska
Każdy Polak zna nasz symbol narodowy. Taki jest cel tego święta, propagowanie tożsamości narodowej i uczenie szacunku dla symboli.
A czy wiesz, że nasza flaga narodowa zachowuje proporcie?
5:8, taki jest stosunek długości boków, czyli chcąc narysować flagę o długości 8 cm, musimy ustalić wysokość na 5 cm, długość 16 cm, to wysokość 10 cm, itd.
 
W ubiegłym roku klasa 4e rysowała flagi ;)
5e pamiętacie?

 

Joanna Barczewska

Pod koniec marca odbyły się ogólnopolskie finały konkursu matematyczno-programistycznego InstaLogik. Nasi przedstawiciele zmagali się z bardzo trudnymi zadaniami i poradzili sobie doskonale. Tomek Gądek, uczeń klasy 5e, uplasował się w pierwszej dwudziestce laureatów w kategorii klas 5, uzyskał tytuł laureata II stopnia i najlepszy wynik w województwie. Bartosz Zamojski, uczeń klasy 5c uzyskał tytuł finalisty i znalazł się w gronie siedemdziesięciu najlepszych uczniów w kategorii klas piątych. Do II etapu zakwalifikowało się również czworo innych uczestników. Gratulujemy!!!

Joanna Barczewska

W styczniu odbyła się w Warszawie międzynarodowa konferencja podsumowująca pilotażową edycję programu Wartość Dodana – Matematyka jest wszędzie. Organizatorzy, czyli Fundacja Szkoła z Klasą, zaprosili biorących udział w programie nauczycieli, uczniów oraz krajowych i zagranicznych prelegentów. W konferencji uczestniczyli również nauczyciele naszej szkoły, którzy w ubiegłym roku szkolnym realizowali z klasami projekty programowe. W czasie podsumowania zaprezentowano statystykę i wnioski do realizacji w kolejnych edycjach. Głos zabrali również uczniowie w panelu uczniowskim i nauczyciele zagranicznych, współpracujących z fundacją, szkół. Konferencja była bardzo kształcąca, padło wiele przykładów angażowania uczniów w działalność edukacyjną szkoły, realizacji założeń programowych oraz pomysłów na ciekawe lekcje, projekty i wydarzenia przedmiotowe. W dalszej części nauczyciele wzięli udział w warsztatach dotyczących Design Thinking oraz metody STEAM.

Joanna Barczewska
 
Dwóch uczniów z naszej szkoły bardzo dobrze poradziło sobie w II etapie konkursu matematyczno-programistycznego InstaLogik. Tomasz Gądek i Bartosz Zamojski świetnie rozwiązali zadania matematyczne, logiczne oraz programistyczne i tym samym zakwalifikowali się do etapu finałowego. Gratulujemy! Brawo WY!