Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Marta Węgiel

Na początku marca odbył się Ogólnopolski Konkurs Logicznego Myślenia, w którym wzięli udział chętni uczniowie z klas IV-VII. Dopiero teraz, pod koniec kwietnia dotarły do nas wyniki. Jednak warto było czekać, gdyż uczennica klasy IV b Maja Pióro zajęła bardzo wysokie, 5 miejsce w kraju. Brawo Maja!!!  Tylko 2 punkty mniej od Mai i 6 miejsce zdobyła uczennica klasy VI b - Zuzanna Alich. Brawo Zuzia!!!

W nagrodę dziewczyny otrzymają dyplomy Mistrza Logicznego Myślenia, a Maja dodatkowo książkę.

Kolejnymi laureatami konkursu zostali Wiktoria Bulewicz - kl. IVc i Bartosz Zamojski - kl.VIc, którzy podzielili się 12 miejscem i otrzymają dyplom Eksperta Logicznego Myślenia.

Jesteśmy dumni nie tylko z laureatów, ale również z pozostałych uczestników, ponieważ na ponad tysiąc uczestników zajęli miejsca:

Milena Ptak             17

Martyna Powirska   18

Artur Staliś              23

Tymoteusz Wantuch   26

Marcel Kotula            28

Mateusz Winiarski     29

Maja Zylińska            35

Paulina Kowalska      35

Wszyscy uczniowie, którzy łamali głowy nad zadaniami, otrzymają od organizatora  dyplom uznania.

Serdecznie gratuluję i zachęcam do udziału w kolejnych konkursach.

 

Zobacz obraz źródłowy

 

 

 
Beata Mazepa

Dzień liczby Pi obchodzone jest 14 marca. Chcąc uczcić ten wyjątkowy dzień nauczyciele matematyki zorganizowali konkurs dla klas 4 i 5.

Uczniowie mieli do wyboru jedno z trzech zadań:

Zadanie 1 to wykonanie plakatu z jak największą liczbą wyrazów z literkami „pi”.

Zadanie 2 „Pi-nitka” polegało na nawleczeniu na nitkę koralików w takiej samej kolejności, jak kolejność odpowiadających im cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby pi.

Uczniowie w zadaniu 3 wykonywali krzyżówkę z hasłem: „ŚWIĘTO LICZBY PI”.

Oto finaliści konkursu:

I miejsce za plakat -Filip Kocuba z klasy 4a

I miejsce za wykonanie „Pi-nitki” – Julia Matusz z 5b

I miejsce ex aequo za krzyżówkę – Wiktoria Bulewicz i Milena Ptak  z klasy 4c

Wyróżnienia otrzymują:

  • Amelia Danicka i Zuzanna Kalisz z 5b
  • Katarzyna Grubiak z 4c
  • Szyrajew Oliwia 5a

Marta Węgiel

Zbliża się wielkimi krokami Światowy Dzień Liczby PI i z tej okazji uczniowie klasy 4b na kółku matematycznym dowiedzieli się co to jest za liczba. Do tego celu wykorzystali przedmioty w kształcie koła, które znaleźli w domu- talerzyki, świeczki, zakrętki, kubki. Do wykonania pomiarów bardzo przydała się mamy krawiecka miarka, albo nitka i linijka. Na koniec zostały obliczenia przy użyciu kalkulatora. Wyniki trochę uczniów zaskoczyły, bo były do siebie podobne bez względu na wielkość mierzonego przedmiotu.

Mam nadzieję, że tę lekcję czwartoklasiści zapamiętają na długo.

 

 

 

 

 

Beata Mazepa

 

W lutym uczniowie klas szóstych i siódmych realizowali projekt, w którym wykorzystali matematykę w kuchni.

Uczniowie zajmowali się wybranymi składnikami odżywczymi, szukali w Internecie w wybranych produktach spożywczych zawartość danego składnika oraz wartości dziennego zapotrzebowania.

Do wybranych składników odżywczych układali  między innymi: zadania matematyczne, krzyżówkę oraz szukali różne ciekawostki na temat danego składnika odżywczego.

Wyniki projektu zaprezentowali w formie plakatu. Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych plakatów.

Joanna Barczewska

Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy zaprosiliśmy uczniów klas szóstych i siódmych do konkursu. Pizza to nieodzowna pomoc dydaktyczna na lekcjach matematyki, związanych z ułamkami i ich porównywaniem ;) Miłośnicy pizzy i matematyki spisali się na medal.

Zwycięzcami w poszczególnych klasach zostali: Artur Staliś (6a), Zuzia Alich (6b), Amelka Majka (6c), Mateusz Winiarski (6d), Alan Budyk (6e), Hania Dynysiuk (7a), Weronika Korczak (7b), Kuba Malarczyk (7c), Patryk Stadnik (7d), Mikołaj Wolny (7e). Po powrocie do szkoły urządzamy święto pizzy :)

Beata Mazepa

"Są dwie rzeczy, które mogą być

równocześnie proste i skomplikowane.

To miłość i matematyka."

Wykorzystując atmosferę coraz powszechniejszego wśród dzieci i młodzieży walentynkowego święta, chętni uczniowie zmagali się z walentynkowymi zadniami z matematyki. Zadania były ciekawe i na pewno pobudziły szare komórki do działania.

Oto niektóre z nich:

Joanna Barczewska

Pierwszy etap Konkursu matematyczno-informatycznego InstaLogik za nami. Miło nam poinformować, że mamy reprezentantów w II etapie. Tomasz Gądek, Bartosz Zamojski i Martyna Powirska uzyskali wysokie wyniki i kwalifikacje. Gratulacje! Organizatorzy na kontach uczniowskich udostępniają dla wszystkich uczestników I etapu Kurs Przyszłego Finalisty – zachęcamy wszystkich do treningu :) i zabawy z programowaniem.

 
Marta Węgiel

 

Jeszcze przed nauczaniem zdalnym chętni uczniowie z klas 4a, 4b, 5b i 6d wzięli udział w Internetowym i Interaktywnym Konkursie  „Maks Matematyczny”.  Zadaniem uczestnika konkursu było samodzielne rozwiązywanie 2 zadań w formie internetowych gier matematycznych.

Mimo, iż zadania nie należały do łatwych i nasi uczniowie zajęli wysokie miejsca w kraju i województwie:

JAKUB DWORAK – zajął I miejsce w województwie i 53 miejsce w kraju, a w nagrodę uzyskał bezpłatny udział w przyszłorocznej edycji konkursu 

PAULINA BĘDZMIROWSKA– zajęła 5 m. w województwie i 140 w kraju, jako nagrodę otrzyma czasopismo Logi-Mix.

Pozostali uczniowie: Filip Będzmirowski, Marcel Kotula, Maja Pióro, Natan Fronczyk, Ewa Oszust, Bruno Mordarski, Artur Kulpa, Lena Zdunkiewicz, Mateusz Winiarski i Dawid Cempel otrzymali dyplomy za udział w konkursie.

Wszystkim uczniom dziękuję za udział w konkursie i zapraszam do zmierzenia się z grami matematycznymi w przyszłym roku szkolnym