Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Joanna Barczewska

12 stycznia odbyłsięw naszej szkole Turniej Noworoczny w Rummikub. Uczestnicy rozegrali sześćgier w dwóch rundach. Było sporo emocji i szczęścia w losowaniu kostek ☺️ Ostatecznie najwyżej w tabeli punktacji uplasowali sięLena Majewska, Oliwer Chrobak, Julia Kocoń, Hania Perewizny, Oliwia Szyrajew i Wiktoria Bulewicz. Gratulujemy! 👏Wszyscy otrzymali cośsłodkiego, a zwycięzcy upominek.

Joanna Barczewska

18 października w naszej szkole odbył się turniej Rummikub z okazji Dnia Nauczyciela. Ponad trzydziestu uczniów z klas 3-8 mierzyło się z liczbami bystrością i sprytem. Wśród uczestników znaleźli się również nauczyciele :)  Zwycięzcami turnieju zostali: 1. miejsce Zuzanna Tulin, 2. Miejsce Wojciech Osiadły, 3. miejsce Tomasz Pyrzyk. Gratulujemy wszystkim uczestnikom rozegrania świetnych rund oraz zwycięzcom😊

 

 

 

 

Beata Mazepa

W tym roku szkolnym realizujemy, w ramach innowacji pedagogicznej, ogólnopolski projekt (NIE)zwykła matematyka. 😊 Do nauki i zabawy zapraszamy uczniów klas 4-8. Wykonamy wiele matematycznych aktywności, udoskonalimy umiejętności arytmetyczne i geometryczne. Suuper 😊Już nie możemy się doczekać 😊

 

Joanna Barczewska

30 marca ogłoszono wyniki finałowe ogólnopolskiego konkursu InstaLogik. Naszą szkołę reprezentowało trzech miłośników programowania. Tomasz Gądek, Bartosz Zamojski i Kacper Duchnowski uplasowali się bardzo wysoko, rozwiązali prawie wszystkie zadania. Gratulujemy! Ósmoklasiści już od najmłodszych klas interesowali się programowaniem i uczestniczyli w różnych inicjatywach programistycznych i robotycznych. Wkrótce opuszczą naszą szkołę 😉 Życzymy wam sukcesów na kolejnych szczeblach edukacji. Brawo 😊

Agnieszka Birecka

W ostatnim czasie uczniowie, realizujący projekt „Na tropach matematyki”, zajmowali się złotą liczbą i złotą spiralą. W tym tygodniu zaprosiliśmy kolegów i koleżanki do narysowania geometrycznej interpretacji złotego podziału. Starsi uczniowie rysowali „złote spirale”, a młodsi „złote prostokąty”. Dociekliwych zachęcamy do zainteresowania się ciągiem Fibonacciego.  Jego początkowe liczby to 1, 1, 2, 3…, stąd właśnie 23 listopada obchodzimy dzień tego słynnego włoskiego matematyka. 

Beata Mazepa

14 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Liczby π. Nie mogło zabraknąć świętowania również w naszej szkole.

Uczniowie poznali rozwinięcie dziesiętne liczby PI tworząc "Miasto PI". Mimo tematu uczniowie wykonali naprawdę bardzo zróżnicowane, kolorowe i pomysłowe prace. Na lekcji zapoznali się bliżej z liczbą PI. Mierzyli obwody i średnice różnych okrągłych przedmiotów oraz wyznaczali ich ilorazy. Zaprosiliśmy uczniów do zaprojektowania plakatu promującego Dzień Liczby Pi. Ponadto rozwiązywano szereg rebusów i zagadek matematycznych. 

Każdemu z osobna należą się ogromne brawa za zaangażowanie w obchody Święta liczby Pi.

         

Beata Mazepa

Na lekcjach matematyki uczniowie klas 4 utrwalali pojęcie prostych i odcinków prostopadłych oraz równoległych. Aby bezbłędnie rozróżniać wzajemne położenie prostych na płaszczyźnie, uczniowie wykonali prace plastyczne prezentujące plan własnego miasta, w którym ulice położone są prostopadle lub równolegle do siebie. Wszyscy wykazali się zaangażowaniem, pomysłowością, talentem plastycznym, a przede wszystkim pracowitością.

 

Marta Węgiel

Z okazji Dnia Języka Ojczystego niektórzy uczniowie podjęli wyzwanie i poszukali wśród terminów matematycznych takich, których pisownia może sprawić kłopot.

Okazało się, że takich wyrazów wcale nie jest mało: różnica, mnożenie, romb, krawędź, kąt półpełny, sześć  ...

Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w zabawie :)