Beata Mazepa

Dzień liczby Pi obchodzone jest 14 marca. Chcąc uczcić ten wyjątkowy dzień nauczyciele matematyki zorganizowali konkurs dla klas 4 i 5.

Uczniowie mieli do wyboru jedno z trzech zadań:

Zadanie 1 to wykonanie plakatu z jak największą liczbą wyrazów z literkami „pi”.

Zadanie 2 „Pi-nitka” polegało na nawleczeniu na nitkę koralików w takiej samej kolejności, jak kolejność odpowiadających im cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby pi.

Uczniowie w zadaniu 3 wykonywali krzyżówkę z hasłem: „ŚWIĘTO LICZBY PI”.

Oto finaliści konkursu:

I miejsce za plakat -Filip Kocuba z klasy 4a

I miejsce za wykonanie „Pi-nitki” – Julia Matusz z 5b

I miejsce ex aequo za krzyżówkę – Wiktoria Bulewicz i Milena Ptak  z klasy 4c

Wyróżnienia otrzymują:

  • Amelia Danicka i Zuzanna Kalisz z 5b
  • Katarzyna Grubiak z 4c
  • Szyrajew Oliwia 5a

Marta Węgiel

Zbliża się wielkimi krokami Światowy Dzień Liczby PI i z tej okazji uczniowie klasy 4b na kółku matematycznym dowiedzieli się co to jest za liczba. Do tego celu wykorzystali przedmioty w kształcie koła, które znaleźli w domu- talerzyki, świeczki, zakrętki, kubki. Do wykonania pomiarów bardzo przydała się mamy krawiecka miarka, albo nitka i linijka. Na koniec zostały obliczenia przy użyciu kalkulatora. Wyniki trochę uczniów zaskoczyły, bo były do siebie podobne bez względu na wielkość mierzonego przedmiotu.

Mam nadzieję, że tę lekcję czwartoklasiści zapamiętają na długo.

 

 

 

 

 

Beata Mazepa

 

W lutym uczniowie klas szóstych i siódmych realizowali projekt, w którym wykorzystali matematykę w kuchni.

Uczniowie zajmowali się wybranymi składnikami odżywczymi, szukali w Internecie w wybranych produktach spożywczych zawartość danego składnika oraz wartości dziennego zapotrzebowania.

Do wybranych składników odżywczych układali  między innymi: zadania matematyczne, krzyżówkę oraz szukali różne ciekawostki na temat danego składnika odżywczego.

Wyniki projektu zaprezentowali w formie plakatu. Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych plakatów.

Joanna Barczewska

Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy zaprosiliśmy uczniów klas szóstych i siódmych do konkursu. Pizza to nieodzowna pomoc dydaktyczna na lekcjach matematyki, związanych z ułamkami i ich porównywaniem ;) Miłośnicy pizzy i matematyki spisali się na medal.

Zwycięzcami w poszczególnych klasach zostali: Artur Staliś (6a), Zuzia Alich (6b), Amelka Majka (6c), Mateusz Winiarski (6d), Alan Budyk (6e), Hania Dynysiuk (7a), Weronika Korczak (7b), Kuba Malarczyk (7c), Patryk Stadnik (7d), Mikołaj Wolny (7e). Po powrocie do szkoły urządzamy święto pizzy :)

Beata Mazepa

"Są dwie rzeczy, które mogą być

równocześnie proste i skomplikowane.

To miłość i matematyka."

Wykorzystując atmosferę coraz powszechniejszego wśród dzieci i młodzieży walentynkowego święta, chętni uczniowie zmagali się z walentynkowymi zadniami z matematyki. Zadania były ciekawe i na pewno pobudziły szare komórki do działania.

Oto niektóre z nich:

Joanna Barczewska

Pierwszy etap Konkursu matematyczno-informatycznego InstaLogik za nami. Miło nam poinformować, że mamy reprezentantów w II etapie. Tomasz Gądek, Bartosz Zamojski i Martyna Powirska uzyskali wysokie wyniki i kwalifikacje. Gratulacje! Organizatorzy na kontach uczniowskich udostępniają dla wszystkich uczestników I etapu Kurs Przyszłego Finalisty – zachęcamy wszystkich do treningu :) i zabawy z programowaniem.