Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Iwona Tabiś

 

Dziś na zajęciach indywidualnych Denis korzystał z wirtualnej książki. Dzięki niej przypomniał sobie treść zanych polskich legend w nowej, rozszerzonej rzeczywistości. Przez pryzmat kamery w telefonie łączymy świat rzeczywisty z animowanymi postaciami występującymi w legendach, otoczeniem oraz przyrodą tam występującą. Dzięki nowoczesnym technologiom świat przedstawiony legendy ożywa i wprowadza niesamowity klimat. Wystarczy telefon komórkowy i czytnik kodów qr a średniowieczna legenda ubrana jest w zupełnie nowe i atrakcyjne dla współczesnego młodego odbiorcy szaty.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Aleksandra Kociołek

W minionym tygodniu, klasa 4b zdobyła nowe informacje i umiejętności, m.in.: dowiedzieli się przez co odmienia się rzeczownik  i jak dokonać jego deklinacji. Właśnie odmianie przez przypadki poświęciliśmy najwięcej czasu. Uczniowie najpierw grali w klasy, podając przy tym wskazane nazwy przypadków, a na następnej lekcji kodowali ozoboty, które musiały pokonać tor przeszkód. Czwartoklasiści zbudowali ścieżkę, we wskazanych miejscach umieścili puzzle z pauzą, a na nich zostały postawione przedmioty ze wskazaniem, w jakiej liczbie i w jakim przypadku powinny zostać odmienione. Dzieci poradziły sobie z tym zadaniem rewelacyjnie, a ozobot pokonał całą trasę, dzięki szybko rozwiązanym zadaniom. 

There are no images in the gallery.

Aleksandra Kociołek

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego uczniowie klasy 5e zmierzyli się z dyktandem. Pełni przerażenia weszli do klasy, gdyż słowo "dyktando" wywołuje od razu ciarki na całym ciele. Gdy okazało się, że nad dyktandem będą pracowali sami, a do tego trochę pobiegają i poskaczą stwierdzili, że "nie taki diabeł straszny, jak go malują".

Uczniowie na lekcji zbierali punkty w wyznaczonych zadaniach. Najpierw musieli zająć miejsce w odpowiednim torze, który oznaczony był poznaną wcześniej trudnością ortograficzną, drugim zadaniem było zapisanie w zeszycie wcześniej zasłyszanych wyrazów, a na końcu uczniowie zostali podzieleni na grupy i sami stworzyli dyktando. Chętnie uczestniczyli w procesie lekcyjnym, jednocześnie go współtworząc.
 

Aleksandra Kociołek

Na dzisiejszej lekcji języka polskiego klasa 5”e” zmierzyła się ESCAPE ROOM-em. Nietypowe zajęcia miały związek z powtórką poznanych dotychczas części mowy. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a ich celem było rozwiązanie poszczególnych łamigłówek, które zawierały w sobie wskazówkę do kolejnego zadania. Praca w grupie oraz zagadki gramatyczne, jakie trzeba było rozwiązać wymagały ogromnego wysiłku i umiejętności korzystania ze zdobytej wiedzy, a wszystko po to by dotrzeć do słodkiej nagrody. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni i z niecierpliwością oczekują kolejnej lekcji prowadzonej tą metodą.

Aleksandra Kociołek

Omawianie lektur nie należy do najłatwiejszych zadań. Tym razem było inaczej! Wszystko dzięki temu, że 5"e" znalazła na to doskonały sposób. Uczniowie mieli do wykonania szereg zadań, które doprowadziły ich do długo wyczekiwanego finału. :) Najpierw musieli przebrnąć przez karty powieści, żeby odnaleźć odpowiedni fragment tekstu w książce, uzupełnić kartę pracy, zbudować z klocków LEGO makietę Placu Broni oraz Ogrodu Botanicznego, a na końcu to wszystko zakodować! Wychowankowie poradzili sobie z tym zadaniem rewelacyjnie. Makiety budowali z wypiekami na twarzy (LEGO wzbudziło ogromny zachwyt), a kodowanie bitwy i szpiegostwa za pomocą ozobotów sprawiło im wiele przyjemności.
Nie mogą się doczekać kolejnych zajęć z ozobotami na języku polskim.

Aleksandra Kociołek

Klasa 5"b" zmierzyła się z niełatwym zadaniem. Po przeczytaniu powieści Henryka Sienkiewicza zostali podzieleni na grupy, w których musieli wykonać powierzone zadania projektowe. Na początku każda z grup zapoznała się z kryteriami sukcesu, ustali NaCoBeZU oraz podjęli sie realizacji zamierzonych celów. Zadanie nie kończyło się na wykonaniu plakatu, ponieważ dzieci dostały również karty pracy do uzupełnienia, musiały przygotować zadania dla reszty kolegów, zaprezentować swoją pracę oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania nauczyciela. Uczniowie bardzo dobrze przygotowali się do projektowego przedsięwzięcia, wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością, a przede wszystkim stwierdzili, że "lektura ta wcale nie była taka zła". ;)

Aleksandra Kociołek

Uczniowie klasy 5 „a” w trakcie cyklu lekcji omawiających treść i problematykę noweli Bolesława Prusa „Katarynka” mieli okazję doświadczyć z jakimi problemami musi borykać się osoba niewidoma. Na początku lekcji porozmawiali o bohaterce utworu – niewidomej dziewczynce. Następnie dzieci usiadły w kręgu z zawiązaną opaską na oczach, która uniemożliwiała dostrzeżenie czegokolwiek w otoczeniu. Uczniowie musieli przy tym wykonać kilka zadań, jak np.: narysowanie wskazanych elementów na obrazku, podniesienie przedmiotu z podłogi, zamienienie się miejscem z koleżanką\kolegą itp. Uczestnicy zajęć zgodnie stwierdzili, że żadne z tych zadań nie było proste do wykonania ze względu  na utrudnienie jakiego doświadczyli poprzez zawiązaną opaskę. Zostali również uwrażliwieni na problem osób niepełnosprawnych w naszym społeczeństwie.

Aleksandra Kociołek

Dnia 02.10.19r. z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki organizowanego w naszej szkole, klasy 5 „a”, „b” i „e” uczestniczyły w nietypowej, bo muzycznej, lekcji języka polskiego. Na początku dzieci dostały karty pracy z tekstem piosenki Marka Grechuty „Kołysanka zgadywanka”. Ich zadaniem było aktywne wysłuchanie utworu i uzupełnienie brakujących słów w tekście. Nie było to proste, ponieważ nie zapominaliśmy, że jest to jednak lekcja polskiego i w utworze ukryły się wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Kolejnym etapem pracy na zajęciach było wypisanie tychże wyrazów i ułożenie z nimi zdań. Dzięki tekstowi piosenki z przekazem ortograficznym uczniowie na długo zapamiętają jak piszemy „rzeka” albo „pszenica”. Na koniec wszyscy odśpiewali piosenkę i świetnie się przy tym bawili. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym.