Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Iwona Tabiś

Kolejny sukces naszego klasowego kolegi- Sebastiana Ratajczyka! Sebastian zajął V miejsce w kategorii chłopców klas piątych na Mistrzostwach Polski Szkółek Kolarskich.

Bardzo się cieszymy, życzymy wytrwałości i dalszych sukcesów! Gratulacje!

Iwona Tabiś

Klasa Vc przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji pod patronatem Pary Prezydenckiej: prezydenta Andrzej Dudy i jego małżonki Agaty Kornhauser-Dudy- Narodowe Czytanie 2019. Podczas tegorocznej odsłony akcji Narodowego Czytania Para Prezydencka zaproponowała do czytania osiem nowel z różnych epok literackich. My wybraliśmy "Katarynkę" Bolesława Prusa, ponieważ jest to nasza lektura z podstawy programowej.

Wspólnym mianownikiem wszystkich wybranych nowel jest polskość oraz uniwersalne treści, będące dobrym punktem wyjścia do refleksji nad człowiekiem i społeczeństwem.

Iwona Tabiś

 Nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji "BohaterON- włącz historię!".  Dlaczego BohaterON? Nazwa akcji pochodzi od słów: polskiego "bohater" oraz angielskiego "ON", czyli  "włączyć". Nazwa akcji ma sygnalizować chęć włączenia do świadomości społecznej wydarzeń, które miały i mają w dalszym ciągu ogromny wpływ na dzieje naszego narodu. Za pośrednictewm kampanii chcemy wspólnie z uczniami promować patriotyczne postawy i tożsamość narodową. W tym celu uczniowie będą pisać  kartki i listy do wybranego Powstańca Warszawskiego oraz wezmą udział w ciekawych, niestandardowych lekcjach historii. Oartnerem acji jest Instytut Pamięci Narodowej.

Iwona Tabiś

Kolejna lektura i znów działamy! Tym razem przenieśliśmy się do magicznej szkoły - Hogwartu. Chyba każdy uczeń choć na chwilę chciałby przenieść się do świata, w którym można użyć czarów. W tym celu powstały magiczne różdżki, czyli najważniejszy element szkolnego wyposażenia :)

 
Iwona Tabiś

Uczniowie klasy 4c zakończyli cykl lekcji, poświęconych lekturze "Akademia pana Kleksa".

Projekt "Lektura w pudełku" ponownie wyzwolił mnóstwo aktywności. Uczniowie wyczarowali świat przeczytanej lektury tak, jak go sobie wyobrazili. W tym celu zgromadzili w pudełku rekwizyty kojarzące się z bohaterami i wydarzeniami. Nie mogło również zabraknąć listu do ulubionego bohatera oraz krótkiego streszczenia. Efekty pracy są imponujące!

W pudełkach znajdziemy oko pana Kleksa, piegi, guziki a nawet szpaka Mateusza!

 
Iwona Tabiś

Turlane opowieści to doskonała zabawa!

Potrzebujemy tylko kartki, długopisu i.. kostek do gry! Rzut kostką decyduje, kim będzie bohater opowiadania, gdzie się znajdzie oraz jaki przedmiot będzie mu towarzyszył. Pozostałe elementy opowiadania uzależnione są od nieograniczonej wyobraźni uczniów. Do dzieła, wyturlaj sobie opowieść!

Iwona Tabiś

Jesteśmy utkani z gwiezdego pyłu...

Czy rzeczywistość rozszerzoną można wykorzystać na lekcji języka polskiego?

Oczywiście! Dzięki aplokacji Big Bang Ar, której współtwórcą jest CERN, uczniowie klasy 5c mogli przenieść się do początku Wszechświata. Otwarcie i zamknięcie dłoni to siła sprawcza- dzięki niej powstaje uniwersum. To wspaniałe uczucie stało się pretekstem do ćwiczeń w opisie.

A na koniec mogliśmy zrobić kosmiczne selfie:-)

Iwona Tabiś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzień Języka Ojczystego w klasach: IVc, Vb, Vc i VIIa.

Uczniowie z okazji Dnia Języka Ojczystego układali hasła promujące ten dzień, rysowli ilustracje do przysłów oraz rywalizowali w konkursie kaligraficznym na najładniejszy inicjał. Oprócz pomysłów i zaangażowania dodatkowo trzeba było umieć współpracować z grupą, co nie zawsze jest zadaniem łatwym. Umiejętność współpracy zaliczana jest do tzw. umiejętności miękkich, na które współcześnie zwracają uwagę pracodawcy. Efekty pracy świadczą, że nasi uczniowie bardzo się starają.