Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach

Monika Kwit

             Bartosz i Mateusz z 6b to uczniowie objęci innowacją realizowaną na terenie naszej szkoły, jaką jest tutoring dydaktyczny.

 

            Na jednym z ostatnich tutoriali wyniknęła ciekawa inicjatywa z dyskusji o poziomie znajomości związków frazeologicznych  wśród rówieśników chłopców. Bartosz i  Mateusz postanowili mianowicie nabytą wiedzą i umiejętnościami w tym zakresie (co warte podkreślenia: na drodze własnych poszukiwań i rozwoju językowego) podzielić się z całą klasą.

           Chłopcy najpierw gruntownie przestudiowali podsunięte materiały,  wybrali kanon związków frazeologicznych, których poznanie przez kolegów uznali za konieczne oraz  całkowicie  samodzielnie wykonali pomoce dydaktyczne i opracowali  ćwiczenia, a w konsekwencji - cały konspekt lekcji. Zajęcia te fantastycznie przeprowadzili  w zeszły piątek. Pasja, zaangażowanie i profesjonalizm  „małoletnich nauczycieli” zaskoczył piszącą te słowa.  Chłopcy pokazali  innym, jak to jest, kiedy "chce się wiedzieć  więcej", a to jest gówny cel naszych tutoringowych spotkań.

Kategoria: