Joanna Barczewska

 

Konkurs skierowany był przede wszystkich do uczniów klas ósmych. Kilkoro uczniów z klasy siódmej, również uczestniczyło w konkursie.
 
CELE KONKURSU:
  • wyrabianie u uczniów umiejętności przestrzennego postrzegania związków chemicznych
  • pobudzanie do kreatywnego i twórczego działania
  • rozbudzanie zainteresowania uczniów -  "poczuć chemię do chemii"
  • rozwijanie zdolności manualnych uczniów
  • podnoszenie poziomu wiedzy
Modele związków chemicznych można było wykonywać dowolną techniką, wykorzystując modelinę, plastelinę, koraliki lub kulki styropianowe. Uczniowie wykonując modele musieli wykazać się znajomością  pierwiastków chemicznych, budową związku chemicznego i rodzajem wiązań chemicznych. 
Wykonane prace przesyłane były w formie zdjęć do nauczyciela chemii - Elżbiety Sarzyńskiej. Wybrałam najciekawsze prace, doceniając prawidłowość wykonania wzorów, estetykę, pomysłowość i kreatywność.
Za wyróżnione prace uczniowie otrzymali oceny celujące. Nagrodzone prace możemy obejrzeć poniżej. 
 
ZWIĄZKI WIELKOCZĄSTECZKOWE, CZYLI MAKROCZĄSTECZKI - powstają z połączenia jednego lub kilku podstawowych jednostek, zwanych MERAMI. Połączone ze sobą jednostki - mery (monomery), tworzą łańcuch określonego wielkocząsteczkowego związku chemicznego. Przykładem takich cząstek są: 
  • polimery
  • biopolimery - białka
  • biopolimery - węglowodany (wielocukry, dwucukry)
  • kwasy nukleinowe DNA - kwas deoksyrybonukleinowy 

NAJCIEKAWSZE PRACE UCZNIÓW:
  • Amelia Buska, klasa 8b
  • Aleksandra Gąsiorek, klasa 8b
  • Krystian Sobkowicz, klasa 8c
  • Emilia Szeląg, klasa 7c
  • Dominik Sziel, klasa 7a
  • Bartosz Szeremeta, klasa 7b
 
Opracowała Elżbieta Sarzyńska
Kategoria: