Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Uczniowie klasy 6b zakończyli cykl lekcji, podczas których omawiali lekturę uzupełniającą pt. ,,Harry Potter i kamień filozoficzny". Do opisu miejsca wykorzystali okulary VR, dzięki czemu mogli przyjrzeć się wszystkim szczegółom budynku Hogwartu czy chatki gajowego Hagrida. Przy wykorzystaniu penów 3D stworzyli swoje różdżki. Używając kolorowych kubeczków zbudowali boisko quidittcha, a dzięki green screen'owi wiernie odwzorowali wybrane sceny. ,,Koło przydziału" przydzieliło każdego ucznia do konkretnego domu, więc dzieci w trakcie omawiania lektury zbierali punkty, a na koniec został przyznany puchar domów. 

 

Agnieszka Birecka
Kategoria:

Uczniowie klasy 8d na lekcji języka polskiego wczuli się w bohaterów lektury ,,Kamieni na szaniec". Na namalowanym przez siebie muralu ukazali najważniejsze elementy fabuły omawianej książki. 

Agnieszka Birecka
Kategoria:
Rok 2023 jest rokiem Wisławy Szymborskiej. Niewiele osób wie, że polska noblistka tworzyła również kolaże. Łączyła poezję i sztukę wizualną. Inspirując się jej twórczością klasy: 8c i 8e dokonały przekładu intersemiotycznego dwóch utworów, łącząc słowo i obraz, jednocześnie dokonując interpretacji tekstów. Kolaże uczniów są dowodem, że poezja Wisławy Szymborskiej wzbudza ogromne emocje i może się nią fascynować każdy. 
Agnieszka Birecka
Kategoria:
Koło Polonistyczne wita nowe członkinie -uczennice klasy 5b : Basię T., Basię B. , Zuzię i Maję B. Team dziennikarski już stawia pierwsze kroki i pędzi do Was z nowym filmikiem, z którego dowiecie się, co Waszym kolegom i koleżankom podoba się w naszej szkole. Teamowi "Wesoła Jedyneczka" życzymy wielu pomysłów i zapału do pracy 🙂🎬🎤
Agnieszka Birecka
Kategoria:

Pomoce zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości, ozboty, czy nawet popularne klocki na stałe zagościły już na lekcjach polskiego, ale od przeszło miesiąca najchętniej wykorzystywany w sali 212 jest najnowszy sprzęt multimedialny. Pozwala między innymi fizycznie "zakręcić" gramatycznym kołem fortuny, stworzyć "własnoręcznie" awatar bohatera lektury, czy atrakcyjne i łatwo wygłosić prelekcję, a nade wszystko, w pełni wykorzystywać i propagować sketchnoting. Aż placów... tzn. oczu nie można oderwać 😉