Czy lekturę można omówić na lekcjach techniki? Oczywiście!
Dzięki współpracy z p. Wiesławem Paterakiem uczniowie klasy 6b mogli wcielić się w bohatera omawianego utworu i stworzyć swoje wynalazki. Na języku polskim stworzyli plan i opis przedmiotu, a na zajęciach technicznych przeszli do czynów. Powstały piękne, funkcjonalne i działające wynalazki.
Uczniowie klasy 6b zakończyli cykl lekcji, podczas których omawiali lekturę uzupełniającą pt. ,,Harry Potter i kamień filozoficzny". Do opisu miejsca wykorzystali okulary VR, dzięki czemu mogli przyjrzeć się wszystkim szczegółom budynku Hogwartu czy chatki gajowego Hagrida. Przy wykorzystaniu penów 3D stworzyli swoje różdżki. Używając kolorowych kubeczków zbudowali boisko quidittcha, a dzięki green screen'owi wiernie odwzorowali wybrane sceny. ,,Koło przydziału" przydzieliło każdego ucznia do konkretnego domu, więc dzieci w trakcie omawiania lektury zbierali punkty, a na koniec został przyznany puchar domów.
Uczniowie klasy 8b, uczęszczający na zajęcia rozwijające zainteresowania, odwiedzili uczniów klasy 1b oraz 2a-2c. Przeprowadzili lekcje z wykorzystaniem klocków LEGO.
Uczniowie klas ósmych wzięli udział w "Mini Konkursie Chemicznym". Konkurs ten polegał na budowie modeli związków wielkocząsteczkowych. Prace wykonywane były techniką dowolną. Pomysłów nie brakowało!
Nauka przez działanie - to wspaniały sposób na zrozumienie tematów i utrwalenie wiadomości.
Uczniowie przedstawili zwyczaje oraz tradycje wielkanocne na świecie i w Polsce.
Podczas apelu zostały wręczone nagrody za udział uczniów w konkursach na projekt plakatu wielkanocnego, ozdoby wielkanocnej oraz nagrodzono uczniów biorących udział w konkursie dotyczącym św. Patryka.
Dziękujemy Radzie Rodziców za wiele pięknych nagród.
Młodzi Naukowcy udali się 4 kwietnia na wycieczkę do Wrocławia. W programie były odwiedziny na Uniwersytecie Wrocławskim i uczestnictwo w cyrku fizycznym, czyli fascynującym pokazie eksperymentów. Mamy nadzieję, że ten wyjazd okaże się inspiracją do pogłębiania swojej wiedzy z zakresu przedmiotów ścisłych.
Odwiedziliśmy również wystawę klocków Lego, pełną niesamowitych konstrukcji. Jednak największym zainteresowaniem cieszyła się przestrzeń, gdzie uczniowie mogli samodzielnie tworzyć i budować :)
Uczniowie integrowali się również na kręglach, a na koniec odwiedzili słynne "Kolejkowo", gdzie niesamowicie odwzorowana makieta Wrocławia była pełna efektów specjalnych.
Ucznowie obecnych klas ósmych byli tymi, z którymi zapoczątkowaliśmy w naszej szkole najróżniejsze zajęcia - robotyczne, programowanie ze sztuczną inteligencją, programowanie Pixblocks, Być jak Ignacy, kółko fizyczne, zajęcia z druku 3D. Wiele godzin spędzili z nami na wspólnym wdrażaniu niesamowitych innowacji w naszej szkole oraz w efekcie na wygrywaniu prestiżowych nagród na szczeblach od gminnego aż po ogólnopolski. Mamy nadzieję, że fascynacja naukami ścisłymi nie minie, a zdobyte na naszych zajęciach umiejętności przydadzą się im na kolejnych etapach edukacyjnych.
Form świętowania Dnia liczby Pi jest wiele. Jedna z najbardziej znanych liczb niewymiernych. Nazywana jest stałą Archimedesa, który jako pierwszy badał jej własności. Jej kolejne określenie – Ludolfina, pochodzi od Ludolpha van Ceulena, który przedstawił ją z dokładnością do 35 miejsc po przecinku.
Najlepszą nauką jest zabawa, więc nasi uczniowie klas 4 i 5 rozwiązywali różne łamigłówki, zagadki matematyczne oraz przygotowali plakaty promujące liczbę PI.