Szkoła Podstawowa nr 1

im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Głuchołazach
[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but balladyna7d is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.
Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Alina i Balladyna - siostry, które walczyły o względy Kirkora - „Która więcej malin zbierze, tę za żonę pan wybierze.” Słodkie owoce okazały się być zgubne. Tytułowej bohaterce kojarzyły się z krwią, dlatego też uczniowie z klasy 7d mieli zilustrować wybrane sceny z dramatu Juliusza Słowackiego, używając do tego soku malinowego. Zadbali o najdrobniejsze szczegóły, dzięki czemu powstały interesujące prace.

 

{gallery}balladyna7d{/gallery}

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Siódmoklasiści na swojej lekcji gościli nietypowego wędrowca - Photona, wcielającego się w rolę Małego Księcia - bohatera omawianej lektury. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robota w taki sposób, żeby przemieścił się na asteroidy zamieszkałe kolejno przez Króla, Próżnego, Pijaka, Bankiera, Latarnika i Geografa, trafiając później na Ziemię. Robot miał dodatkowo odpowiednio ukazać uczucia chłopca - do tego celu dzieci użyły kolorowych świateł i dźwięków, wyrażających emocje Małego Księcia. 

 

Paulina Remer
Kategoria:

Nauka języków obcych, wielojęzyczność a także różnorodność językowa to jedno z ważniejszych przesłań w Europie, szczególnie 26 września każdego roku, kiedy obchodzimy ogłoszony przez Radę Europy -  Europejski Dzień Języków (EDJ).

 

W tym roku uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 odpowiedzieli na pytania zakodowane szyfrem czekoladkowym oraz rozwiązali quizy związane z wielojęzycznością oraz różnorodnością językową a także wykonali przepiękne prace plastyczne związane z językiem niemieckim oraz Niemcami. 

 

 

Aleksandra Kociołek
Kategoria:

Uczniowie klasy 5b  cykl lekcji z zakresu mitologii rozpoczęli od omówienia mitów - o Dedalu i Ikarze oraz Tezeuszu i Ariadnie. Przy poruszaniu tematyki pierwszego z nich dostali zdrapki, pod którymi były ukryte cechy postaci i musieli je odpowiednio dopasować do każdej z nich. Na balonach (symbolizujących tematykę lotu) zapisały odnalezione cechy, a resztę musiały wymyślić samodzielnie. 

Podczas omawiania treści drugiego mitu udali się do parku, w którym znajduje się labirynt - chłopcy wcieli się w rolę Tezeusza, a dziewczyny - Ariadny. Trzymając w ręce nić musieli odnaleźć drogę do wyjścia. Współpraca i pomóc drugiej osoby doprowadziła ich do celu. 

 

Beata Mazepa

Po raz kolejny włączyliśmy się w akcję edukacyjną, propagującą dobrą znajomość tabliczki mnożenia :) Uczniowie wzięli udział w grach i aktywnościach, przygotowanych przez nauczycieli matematyki. To była świetna zabawa i trening. Pozdrawiamy!