Uczniowie klas szóstych na lekcjach plastyki wykonywali kompozycje abstrakcyjne, czyli takie, które są pozbawione wszelkich cech ilustracyjności, a artysta nie stara się naśladować natury.
W świetlicy uczymy się, korzystamy z edukacyjnych gier komputerowych, gier planszowych, wykonujemy prace plastyczne wyrabiające koncentrację uwagi i cierpliwość.
Zespół projektowy „Na tropach matematyki” zajmuje się złotą proporcją. Nasze poszukiwania złotej liczby rozpoczęliśmy od szkoły i rożnych przedmiotów napotkanych w szkole. Następnie obszar poszukiwań rozszerzyliśmy nawet na cały świat 😉 - większe obiekty i mniejsze. Wykonaliśmy mnóstwo różnych obliczeń, a wynik zawsze zbliżony był do 1,618 - złotej liczby 🙂 Poniżej prezentujemy znalezione złote proporcje z wykorzystaniem złotej spirali i złotego podziału. Pozdrawiamy😊
Karnawał to czas od Nowego Roku do środy popielcowej. W karnawale dzieci i dorośli przebierają się w kostiumy i chowają twarze pod maskami. Dzieci w świetlicy również zaakcentowały ten czas, wykonując maseczki i czapeczki karnawałowe.
Poznajemy chemię nie tylko przez doświadczenia i eksperymenty. Dzięki pomocom dydaktycznym mamy możliwość i potrafimy budować modele różnych związków chemicznych. Pozwala nam to na lepsze poznanie ich budowy; symboli i wzorów.
Rok 2023 jest rokiem Wisławy Szymborskiej. Niewiele osób wie, że polska noblistka tworzyła również kolaże. Łączyła poezję i sztukę wizualną. Inspirując się jej twórczością klasy: 8c i 8e dokonały przekładu intersemiotycznego dwóch utworów, łącząc słowo i obraz, jednocześnie dokonując interpretacji tekstów. Kolaże uczniów są dowodem, że poezja Wisławy Szymborskiej wzbudza ogromne emocje i może się nią fascynować każdy.